Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14554
Title: | Endomarketing: prevalência da qualidade de vida nas microempresas de embalagens plásticas |
Other Titles: | Endomarketing: prevalence in quality of life in plastic packaging |
Authors: | GONÇALVES, Alice Amorim RIBEIRO, Brenda Elisa da Silva PEREIRA, Lívia Maria de Aquino |
Advisor: | SOUZA, Deyse Sene de Melo |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Endomarketing;Qualidade de vida no trabalho |
Issue Date: | Jun-2023 |
Publisher: | 240 |
Citation: | GONÇALVES, Alice Amorim; RIBEIRO, Brenda Elisa da Silva; PEREIRA, Lívia Maria de Aquino. Endomarketing: Prevalência da qualidade de vida nas microempresas de embalagens plásticas. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso(Curso Técnico em Administração) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2023. |
Abstract: | O endomarketing é uma estratégia empresarial que tem ganhado cada vez
mais relevância nos últimos anos, especialmente quando se trata de microempresas.
Isso se deve ao fato de que, em um mercado cada vez mais competitivo, a fidelização
dos colaboradores e a melhoria da qualidade de vida no ambiente de trabalho são
essenciais para a sustentabilidade dos negócios.
Nesse contexto, este trabalho de conclusão de curso tem como objetivo
investigar a relação entre o endomarketing e a prevalência da qualidade de vida nas
microempresas de embalagens plásticas. Para isso, será realizada uma revisão
bibliográfica sobre os conceitos, bem como sobre a importância da qualidade de vida
nas organizações. Além disso, será analisado o caso de uma empresa para evidenciar
o tema abordado.
Ao final, espera-se contribuir para a compreensão da importância do
endomarketing na promoção da qualidade de vida nas microempresas de embalagens plásticas, oferecendo subsídios para que gestores possam implementar essa
estratégia em suas empresas e, assim, obter vantagem competitiva no mercado. Endomarketing is a business strategy that has gained increasing relevance in recent years, especially when it comes to micro-enterprises. This is due to the fact that, in an increasingly competitive market, the loyalty of employees and the improvement of quality of life in the workplace are essential for business sustainability. In this context, this course completion paper aims to investigate the relationship between endomarketing and the prevalence of quality of life in plastic packaging microcompanies. For this, a literature review will be carried out on the concepts, as well as on the importance of quality of life in organizations. In addition, the case of a company will be analyzed to highlight the theme addressed. At the end, it is expected to contribute to the understanding of the importance of endomarketing in promoting the quality of life in micro-enterprises of plastic packaging, offering subsidies for managers to implement this strategy in their companies and thus obtain a competitive advantage in the market. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14554 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administracao_2023_1_aliceamorimgoncalves_endomarketingprevalenciadaqualide.pdf | 498.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.