Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPEREIRA, Maria de Lourdes Gomes-
dc.contributor.authorSILVA, Celina de França-
dc.contributor.otherTAVARES, Francisco Claudio-
dc.contributor.otherVIEIRA, Telma Maria-
dc.date.accessioned2023-09-05T18:12:46Z-
dc.date.available2023-09-05T18:12:46Z-
dc.date.issued2021-12-10-
dc.identifier.citationSILVA, Celina de França. Ascenção da Organização Sustentável e o consumidor consciente. 2021.Trabalho de conclusão de curso (Tecnologia em Gestão Comercial) –Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba -SP, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14271-
dc.descriptionSocial and environmental responsibility is a management that must be applied in the strategic and productive chain of companies to mitigate the negative impacts that industrial processes have on the local community and the environment. Having social and environmental responsibility is in the interest of everyone on a global scale (society, government officials, businesspeople). We must be aware of the damage we cause to the environment and society as a result of our choices. It is appropriate to research about the source and source of the products we consume. These choices are relevant to our future, our choices and well-being.pt_BR
dc.description.abstractA responsabilidade socioambiental é uma gestão que deve ser aplicada na cadeia estratégica e produtiva das empresas para mitigar os impactos negativos que os processos industriais geram na comunidade local e no meio ambiente. Ter responsabilidade social e ambiental, é de interesse de todos em escala global (sociedade, governantes, empresários). Devemos ter a consciência dos danos que causamos no meio ambiente e na sociedade por decisão das nossas escolhas. É cabível pesquisar sobre a origem e fonte dos produtos que consumimos. Essas escolhas são relevantes para o nosso futuro, para a nossa sobrevivência e bem-estar.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Gestão Comercialpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher155pt_BR
dc.subjectResponsabilidade ambientalpt_BR
dc.subjectResponsabilidade ambientalpt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleAscenção da Organização Sustentável e o consumidor conscientept_BR
dc.title.alternativeRise of the Sustainable Organization and the conscious consumerpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaocomercial_2021_2_celinadefrancasilva_ascensaodaorganizacaosustentaveleoconsumidorconsciente.pdf.pdf
  Restricted Access
151 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.