Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/13695
Title: | Os desafios e os benefícios do trabalho home office para colaboradores e organização |
Other Titles: | The challenges and benefits of working from home for employees and the organization |
Authors: | ASSIS, Isabella Cristina Silva de FREITAS, Nathan Costa |
Advisor: | RABELO, Adriana Cristina Araújo |
Other contributor: | RABELO, Adriana Cristina Araújo DANDARO, Fernando SALLES, Taciana Lucas de Afonseca |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Carreira profissional;Relações entre gerações;Motivação do empregado |
Issue Date: | 2-Jun-2023 |
Publisher: | 109 |
Citation: | ASSIS, Isabella Cristina Silva de; FREITAS, Nathan Costa. Os desafios e os benefícios do trabalho home office para colaboradores e organização. (Curso Superior em Gestão de Recursos Humanos). - Faculdade de Tecnologia de Franca -“Dr. Thomaz Novelino”, Franca. 2023 |
Abstract: | As gerações são grupos de pessoas que nasceram na mesma época e que foram
influenciados pelo contexto histórico em que viveram, formando características,
costumes e influências que os diferenciam entre si. No âmbito profissional, cada
faixa etária tem suas expectativas em relação às organizações em que atuam. Este
estudo teve como objetivo principal identificar e apresentar um comparativo das
gerações X, Y e Z quanto aos seus principais fatores motivacionais relacionados às
suas expectativas de carreira. Os resultados indicam que, independentemente da
geração, a maioria dos inquiridos prefere ter um emprego estável. No entanto, a
grande maioria da geração X não está satisfeita com sua remuneração, mas deseja
permanecer na empresa. Já na geração Z, muitos jovens estão satisfeitos com seus
ganhos salariais, mas não desejam continuar na mesma organização no futuro. Com
base nesses resultados, é possível concluir que as organizações devem estar
atentas às necessidades e expectativas de cada geração em relação aos fatores
motivacionais, para que possam adotar estratégias que aumentem a satisfação e
motivação dos colaboradores para o seu desenvolvimento e para o sucesso da
empresa. Generations are groups of people who were born in the same era and were influenced by the historical context in which they lived, forming characteristics, customs, and preferences that differentiate them from each other. In the professional realm, each age group has its own expectations regarding the organizations in which they work. This study aimed to analyze the motivational factors of generations X, Y, and Z in the organizations in which they work. For this purpose, a case study was conducted with participants from these three generations.The results indicate that, regardless of the generation, the majority of respondents prefer to have a stable job. However, the vast majority of generation X is not satisfied with their respective salaries but wants to remain in the company. In contrast, many young people in generation Z are satisfied with their salaries but do not want to stay in the same organization in the future.Based on these results, it is possible to conclude that organizations should be aware of the needs and expectations of each generation regarding motivational factors, so that they can adopt strategies that increase employee satisfaction and motivation, contributing to their development and to the success of the company. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/13695 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ISABELA_LARISSA_TG FINALIZADO.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.