Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/13219
Title: | Gestão de serviços municipais: a percepção da comunidade em relação a prestação de serviços públicos oferecidos pelo município de Bragança Paulista, no formato digital |
Other Titles: | Management of municipal services: the community's perception of the provision of public services offered by the municipality of Bragança Paulista, in digital format |
Authors: | DENTELLO JUNIOR, Carlos Roberto MENATTI, Sarah July G. de Oliveira |
Advisor: | AGUIAR, Heraldo Márcio de AZEVEDO, Viviane Ramalho de |
Other contributor: | JUNGER, Alex Paubel CAMARGO, Raimundo Donizete de |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Serviço público;Comunicação digital |
Issue Date: | 14-Jun-2023 |
Publisher: | 183 |
Citation: | DENTELLO JUNIOR, Carlos Roberto; MENATTI, Sarah July G. de Oliveira. Gestão de serviços municipais: a percepção da comunidade em relação a prestação de serviços públicos oferecidos pelo município de Bragança Paulista, no formato digital. 2023. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia Jornalista Omair Fagundes de Oliveira, Bragança Paulista, 2023. |
Abstract: | O presente trabalho visa analisar o nível do conhecimento dos munícipes de Bragança Paulista referente a prestação de serviços públicos municipais, com o intuito de construir uma conexão mais assertiva, além de tornar mais atrativo a participação das pessoas nos assuntos de interesse coletivo junto ao poder público. Questão de Pesquisa: Analisar a percepção dos munícipes em relação a prestação de serviços públicos no formato digital. Objetivo geral: Demonstrar a necessidade de melhorias na comunicação e na qualidade informacional, em espaço temporal, entre poder público e comunidade no formato digital. Relevância: A importância de existir um canal de comunicação transparente e utilitário, por meio da criação de um site responsivo. Metodologia: Por meio de pesquisa elaborada no Google Forms direcionado aos alunos da Fatec de Bragança Paulista. Potenciais contribuições teóricas e metodológicas: O trabalho auxilia na análise das pesquisas realizadas no Brasil sobre a prestação de serviços públicos municipais, bem como, contribui para a discussão da necessidade de fortalecer o relacionamento entre a comunidade e o prestador de serviços.
Potenciais aplicações dos resultados e possível extensão da pesquisa: os resultados poderão contribuir para
melhoria no desenvolvimento de políticas públicas, na celeridade na realização dos serviços públicos, na transparência nos serviços prestados, na economia de recursos, na qualidade de vida, e o bem-estar da população. This paper aims to analyze the level of knowledge of the citizens of Bragança Paulista regarding the provision of municipal public services, in order to build a more assertive connection, in addition to making more attractive the participation of people in matters of collective interest with the public power. Research Question: To analyze the perception of citizens in relation to the provision of public services in digital format. General objective: To demonstrate the need for improvements in communication and informational quality, in a temporal space, between public power and community in digital format. Relevance: The importance of having a transparent and utilitarian communication channel, through the creation of a responsive website. Methodology: Through research elaborated in Google Forms directed to the students of Fatec of Bragança Paulista. Potential theoretical and methodological contributions: The work assists in the analysis of research conducted in Brazil on the provision of municipal public services, as well as contributes to the discussion of the need to strengthen the relationship between the community and the service provider. Potential applications: of the results and extension of the research: the results may contribute to improvement in the development of public policies, in the speed in the realization of public services, in the transparency in the services provided, in the economy of resources, in the quality of life, and the well-being of the population. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/13219 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestao_empresarial_2023_1_carlos_roberto_dentello_junior_gestao_de_serviços_municipais_a_percepçao_da_comunidade....pdf Restricted Access | 1.34 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.