Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12902
Title: | Totem de autoatendimento para lanchonetes |
Other Titles: | Self-service totem for snack bars |
Authors: | LOPES, Jackson César de Souza SILVA, João Henrique da RESENDE, João Vitor Pablos de |
Advisor: | ROCCIA, Clerivaldo José |
Other contributor: | LACERDA, Antonio Alfredo BODÊ, Jonas |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Desenvolvimento de software;Restaurantes |
Issue Date: | 22-Jun-2022 |
Publisher: | 004 |
Citation: | LOPES, Jackson César de Souza, SILVA, João Henrique da, RESENDE, João Vitor Pablos de. Totem de autoatendimento para lanchonetes, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2022 |
Abstract: | Este projeto surgiu da necessidade da hamburgueria El Bigodon de agilizar e padronizar o atendimento no restaurante, buscando uma solução tecnológica para reduzir os custos e maximizar os lucros, aumentando o ticket médio gerado pelas sugestões de acompanhamentos para o cliente.
O sistema proposto nesse trabalho visa proporcionar ao restaurante um atendimento ágil e padronizado onde o próprio cliente conseguirá realizar o seu próprio pedido, sem a necessidade de um funcionário para isso, e também irá possibilitar ao restaurante configurar sugestões de pratos e acompanhamentos, combos e promoções para o cliente, tudo isso através de um totem com um layout simples e intuitivo, que também permite o pagamento integrado com máquinas de cartão. This project arose from the need of El Bigodon burger shop to streamline and standardize the service in the restaurant, seeking a technological solution to reduce costs and maximize profits, increasing the average ticket generated by suggestions of side dishes for customers. The system proposed in this work aims to provide the restaurant with an agile and standardized service where the customer himself will be able to fulfill his own order, without the need of an employee for this, and will also allow the restaurant to configure suggestions of dishes and side dishes, combos and sale for the client, all through a totem with a simple and intuitive layout, which also allows integrated payment with card machines. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12902 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20221S_Jackson César de Souza Lopes_OD1532.pdf Restricted Access | 2.82 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TA - Jackson César de Souza Lopes.pdf Restricted Access | 249.96 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.