Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12262
Title: | A importância dos influenciadores digitais na decisão de investimento das pessoas físicas no mercado financeiro brasileiro |
Other Titles: | The importance of digital influencers in the investment decision of individuals in the Brazilian financial market |
Authors: | VICENTE, Quézia Rapozeiro |
Advisor: | DIAS, Marcos de Carvalho |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Investimentos;Mercado financeiro;Mídias sociais;Marketing de mídias sociais |
Issue Date: | 9-Dec-2022 |
Publisher: | 004 |
Citation: | VICENTE, Quézia Rapozeiro. A importância dos influenciadores digitais na decisão de investimento das pessoas físicas no mercado financeiro brasileiro, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2022 |
Abstract: | O presente artigo foi elaborado com o intuito de analisar o quanto os influenciadores digitais
do nicho de investimento influenciam na decisão de aplicação de investidores pessoa física no
mercado de ativos brasileiro. Este texto está dividido em duas partes, sendo que na primeira
são abordados dois temas: investimento e influenciadores digitais. Para levantamento dos
dados, sucedeu-se um estudo bibliográfico e uma análise documental de fontes secundárias,
por meio de teses, dissertações, artigos, blogs e sites de notícias, visando parametrizar os
assuntos abordados. E na segunda, é feito uma sondagem com uma amostra de 69 pessoas
afim de comprovar a presente tese inicial abordada neste estudo. Os resultados encontrados
mostraram que na prática, os influenciadores não interferem tanto na tomada de decisões de
investimento, no entanto, possuem um papel importante de inserir novos investidores no
mercado financeiro. This article was prepared with the purpose of analyzing how much the digital influencers of the investment niche influence the decision of individual investors to invest in the Brazilian asset market. This text is divided into two parts, and the first part discusses two themes: investment and digital influencers. For data survey, a bibliographic study and a documental analysis of secondary sources, through theses, dissertations, articles, blogs and news sites, aimed at parameterizing the issues addressed. And in the second, a survey is carried out with a sample of 69 people in order to prove this initial thesis addressed in this study. The results found showed that in practice, influencers do not interfere so much in investment decision making, however, they play an important role in introducing new investors to the financial market. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12262 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2S2022_Quezia Rapozeiro Vicente_OD1291.pdf | 249.91 kB | Adobe PDF | View/Open | |
TA - Quézia Rapozeiro Vicente.pdf Restricted Access | 223.46 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.