Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12085
Title: Traveling
Other Titles: Traveling
Authors: SILVA, Jennifer Lopes
LAROCCA, Julia Fecchio Paravani
SOUSA, Marcelle Gracia de
Advisor: FABRI, Erica Scache
Other contributor: FARINA, Renata Mirella
TORRES, Marcelo Teixeira
type of document: Monografia
Keywords: Informática;Programação para computadores;Intercâmbio de alunos
Issue Date: 5-Dec-2022
Publisher: 029
Citation: SILVA, Jennifer Lopes; LAROCCA, Julia Fecchio Paravani; SOUSA, Marcelle Gracia de. Traveling. 2022.Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática para Internet Integrado ao Médio) – Etec Profa. Anna de Oliveira Ferraz, Araraquara, 2022.
Abstract: O presente trabalho de conclusão de curso, “TRAVELING”, consiste em um portal de intercâmbio que apresenta aos estudantes brasileiros de todos os lugares oportunidades para explorar o mundo e conhecer novas culturas. Apresenta uma plataforma onde é possível encontrar sugestões sobre bolsas de estudos, informações necessárias sobre o país da bolsa em questão e guias de auxílio ao estudante. O objetivo do TRAVELING é, sobretudo, compartilhar as informações sobre as bolsas de forma precisa e entregar o devido esclarecimento a respeito dos orçamentos que algumas das instituições solicitam, resolvendo um dos pontos mais problemáticos encontrados nos demais websites que é a falta de informações. As linguagens de programação utilizadas no processo de criação do site foram o HTML, o PHP, o JavaScript e o CSS. O processo em questão foi realizado durante todo o ano letivo e passou por várias etapas, sendo planejado do design à apresentação final e documentado aos professores responsáveis, contando com toda revisão e cuidado necessário para que o projeto fosse finalizado do modo pré-determinado. A pesquisa de campo também adicionou informações de alta importância ao projeto, pois por meio desta foram obtidos os dados para a criação de uma plataforma moldada de acordo com as necessidades dos estudantes. E após a devida finalização, o site apresenta todo material e informação necessários para alunos brasileiros realizarem seu intercâmbio e, consequentemente, sua entrada no mercado de trabalho, nacional ou internacional, com mais preparo e habilidades desenvolvidas.
The present end-of-course assignment, "TRAVELING", consists of an exchange portal that presents Brazilian students from all over the world with opportunities to explore the world and get to know new cultures. It presents a platform where it is possible to find suggestions about scholarships, necessary information about the country of the scholarship in question, and student aid guides. The goal of TRAVELING is, above all, to share information about the scholarships in a precise way and to provide the necessary clarification about the budgets that some of the institutions require, solving one of the most problematic points found in other websites, which is the lack of information. The programming languages used in the process of creating the website were HTML, PHP, Javascript and CSS. The process in question was carried out throughout the school year and went through several stages, being planned from design to final presentation and documented to the responsible teachers, with all the necessary review and care so that the project was completed as predetermined. The field research also added highly important information to the project, because through it the data for the creation of a platform molded according to the students' needs was obtained. After it was finalized, the site presents all the necessary material and information for Brazilian students to make their exchange and, consequently, their entry into the job market, nationally or internationally, with more preparation and developed skills.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12085
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
etim_informaticaparainternet_2022_2_jennifersilva_traveling.pdf332.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.