Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11780
Title: | O turismo em Cruzeiro-SP : como o marketing pode melhorar o turismo na cidade |
Other Titles: | Tourism in Cruzeiro-SP: how marketing can improve tourism in the city |
Authors: | FERREIRA, Ana Cristina da Silva SANTOS, Beatriz Gisele Lima dos MACHADO, Everton Barcelos SANTOS, Fernando Washington dos RAMOS, Giovane Vieira GUEDES, Kayan Gonçalves |
Advisor: | GOMES, Alessandro de Araújo |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Turismo;Turismo cultural |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | 077 |
Citation: | FERREIRA, Ana Cristina da Silva, SANTOS, Beatriz Gisele Lima dos, MACHADO, Everton Barcelos, SANTOS, Fernando Washington dos, RAMOS, Giovane Vieira, GUEDES, Kayan Gonçalves. O turismo em Cruzeiro-SP : como o marketing pode melhorar o turismo na cidade,2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso de Marketing)- ETEC Prof. José Sant'Ana de Castro de Cruzeiro, Cruzeiro,2022. |
Abstract: | Nós escolhemos esse tema, pois vimos que a imagem da cidade de Cruzeiro-SP foi
fortemente afetada nessa pandemia deixando pessoas sem emprego e assim gerando
o aumento da violência na cidade e para trazer novamente uma boa visibilidade para
a cidade montamos esse trabalho como um projeto de melhoria tanto na imagem da
cidade, mas também na economia. Mostraremos nele como o marketing pode ser uma
ferramenta essencial para darmos início ao processo de modificação e
reposicionamento da imagem da cidade de Cruzeiro-SP e como o turismo
propriamente dito irá ajudar na regeneração da imagem da cidade, pois mostraremos
como podemos identificar a vocação turística da cidade como: qual tipo de turismo o
município se interessa? Mais a frentes mostraremos como evidenciar esses pontos
turísticos, mostraremos também estratégia de marketing e requisitos para montarmos
uma persona. Mostraremos também como atrair pessoas para a cidade e até mesmo
moradores da cidade promovendo diferentes eventos, e destacaremos os negócios
da cidade que são ou até mesmo poderão ser relacionadas ao turismo. We chose this theme, because we saw that the image of the city of Cruzeiro-SP was strongly affected in this pandemic, leaving people without jobs and thus generating an increase in violence in the city and to bring good visibility to the city, we set up this work as a project improvement both in the image of the city, but also in the economy. We will show in it how marketing can be an essential tool to start the process of modifying and repositioning the image of the city of Cruzeiro-SP and how tourism itself will help in the regeneration of the city's image, as we will show how we can identify the tourist vocation of the city such as: what type of tourism is the municipality interested in? Later on, we'll show you how to highlight these sights, we'll also show you the marketing strategy and the requirements for creating a persona. We'll also show you how to attract people to the city and even city dwellers by promoting different events, and we'll highlight city businesses that are or even could be related to tourism. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11780 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3MKT TCC Turismo.pdf Restricted Access | 335.42 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.