Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10538
Title: | Implantação de chatbot com a plataforma cognitiva IBM Watson usando banco de dados MySQL como base de dados e geração de conhecimento |
Other Titles: | Chatbot deployment with IBM Watson cognitive platform using MySQL database as database and knowledge generation |
Authors: | RODRIGUES, Rodrigo Azevedo YOSHINO, Vinicius Rideo |
Advisor: | SILVA, Luis Alexandre da |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Mensagem;Banco de dados;Análise de dados;Representação de conhecimento;Sistemas baseados em conhecimento |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | 196 |
Citation: | RODRIGUES, Rodrigo Azevedo; YOSHINO, Vinicius Rideo. Implantação de chatbot com a plataforma cognitiva IBM Watson usando banco de dados MySQL como base de dados e geração de conhecimento. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Banco de Dados) - Faculdade de Tecnologia FATEC Bauru, Bauru, 2018. |
Abstract: | Chatbots é um sistema computadorizado que responde automaticamente através de mensagens, tendo como propósito natural de responder às perguntas dentro do contexto pré-estabelecido. Este trabalho tem
como objetivo a implantação de um chatbot utilizando a plataforma cognitiva IBM Watson, com o banco de dados MySQL dando apoio ao armazenamento e tratamentos dos dados. Para isso, um estudo de caso é aplicado em um chatbot para tirar dúvidas sobre o curso Superior de Tecnologia em Banco de Dados
da FATEC-Bauru. Diante dos resultados, verificou-se que é possível implantar um chatbot integrando uma plataforma cognitiva, utilizando um banco de dados externo para apoio e tratamento dos dados. Chatbots is a computer system wich answers automatically trough messages, with the natural purpose of answering questions, within the context predetermined. This graduation paper has the objective to implant a chatbot, using the IBM Watson cognitive platform, with the assistance of Mysql database in storage and data manipulation. For this, a case study is applied in a chatbot to solve doubts of the degree course in Tecnology of Database on FATECBauru. Facing the results, it was found that its possible to implement a chatbot, integrating the cognitive platform, using an extern database to assist and treat data. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10538 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bancodedados_2018_2_rodrigorodrigues_implantacaodechatbot.pdf Restricted Access | 775.19 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.