Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10144
Title: O estudo de branding para a criação de marcas voltado a microempreendedores
Other Titles: The study of branding for the creation of brands aimed at micro-entrepreneurs
Authors: MARQUES, Allysson Fernando
DUARTE, Graziela
SILVA, Isabela Marinho Sena
Advisor: SILVA, Raquel Sílvia Moreira Gama da
type of document: Monografia
Keywords: Marcas;Marcas comerciais;Valor da marca;Microempresas;Identidade visual;Marketing de relacionamento
Issue Date: 30-Nov-2021
Publisher: 198
Citation: MARQUES, Allysson Fernando; DUARTE, Graziela; SILVA, Isabela Marinho Sena. O estudo de branding para a criação de marcas voltado a microempreendedores. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Comércio) – Escola Técnica Estadual de Monte Mor, Monte Mor, 2021.
Abstract: Realizado com conhecimentos adquiridos em bibliografias diversas, com o propósito de fazer um estudo Branding e marcas, relacionando este tema a trajetória e dificuldades das pessoas que possuem seus próprios negócios, no caso os microempreendedores, apresenta-se o título: O estudo de branding para a criação de marcas voltado a microempreendedores. O objetivo é mostrar de maneira direta, um material de estudo que tenha contribuição para o aumento de conhecimentos técnicos diante da definição do conceito de Branding e marcas, de suas ferramentas, e exemplificar com uso de marcas de sucesso, afim que ajude o microempreendedor a: melhorar conhecimentos, despertar interesse ao tema e também aprender técnicas de gerenciamento de marcas.
Carried out with knowledge acquired in several bibliographies, with the purpose of making a study Branding and brands, relating this theme to the trajectory and difficulties of people who have their own businesses, in this case micro-entrepreneurs, the title is presented: The study of branding for the creation of brands aimed at micro entrepreneurs. The objective is to show directly, a study material that has contributed to the increase of technical knowledge on the definition of the concept of Branding and brands, its tools, and to exemplify the use of successful brands, in order to help the micro-entrepreneur to: improve knowledge, awaken interest in the topic and also learn brand management techniques.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10144
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
comercio_2021_2_allyssonfernandomarques_oestudodebranding_paraacriacaodemarcas.pdfTCC569.74 kBAdobe PDFView/Open
TA - O estudo de branding para a criação de marcas.pdf
  Restricted Access
Termo de Autorização811.39 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.