Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10042
Title: Uma mochila sob perspectivas de um plano de marketing
Other Titles: A backpack from perspectives of a marketing plan
Authors: DOMINGOS, Alexandre Antonio
Advisor: BREDA, Francisco de Assis
Other contributor: BARBOSA, Maria Sílvia Pereira Rodrigues Alves
BREDA, Francisco de Assis
CARVALHO, Daltro Oliveira de
type of document: Monografia
Keywords: Empresas;Marketing;Estudos de mercado
Issue Date: 25-Apr-2022
Publisher: 109
Citation: DOMINGOS, Alexandre Antonio. Uma mochila sob perspectivas de um plano de marketing .2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão a Produção Industrial). - Faculdade de Tecnologia "Dr. Thomaz Novelino". 2022
Abstract: Este trabalho foi direcionado a realizar um plano de marketing sobre uma mochila sustentável que foi objeto de desenvolvimento ao longo do curso e por meio desta ferramenta muito importante para o marketing. Objetiva-se trazer visibilidade para o produto elencando pontos fortes e fracos do projeto. Foram pesquisados vários temas do universo do marketing, dando base teórica para este trabalho e também foi realizado um plano de marketing em um produto concreto, visando selecionar o melhor mercado, lugar, preço e possíveis promoções para esse produto.
This work is aimed at carrying out a marketing plan on a smart sustainable backpack that was the object of our group's development throughout the course and through this very important tool for marketing, it aims to bring visibility to our product by listing strengths and weaknesses of the project. Several themes in the marketing world were researched, giving the theoretical basis for this work and a marketing plan was also carried out on a specific product, aiming.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10042
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TG AlexandreFinal.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.