Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38430
Title: Jogos eletrônicos e seus impactos na sociedade
Other Titles: Video games and their impact on society.
Authors: ROCHA, Ana Beatria
JESUS, Danilo
PEREIRA, Hadassa
BARBOSA, Juan Pablo
PEREIRA, Larissa
MEIRA, Letícia
CUSTÓDIO, Marynna
BUDAI, Mayara
GOES, Michael
Advisor: SANTOS, Luiz Carlos Terra dos
Other contributor: LUNA, Ana Paula Martiniano de
SANTOS, Carlos Roberto Ramalho dos
SILVA, Luiz Carlos Ribeiro da
MATOS, Rute Marivan Pinheiro de
ALMEIDA JUNIOR, Armando de
type of document: Projeto de Pesquisa
Keywords: Influências sociais;Jogos eletrônicos;Sociedade;Dependência
Issue Date: 21-Jun-2017
Publisher: 041
Citation: ROCHA, Ana Beatriz; JESUS, Danilo; PEREIRA, Hadassa; BARBOSA, Juan Pablo; PEREIRA, Larissa; MEIRA, Letícia; CUSTÓDIO, Marynna; BUDAI, Mayara; GOES, Michael. Jogos eletrônicos e seus impactos na sociedade. Projeto de Pesquisa. (Curso Técnico em Administração) -- Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - Etec Professor Basilides de Godoy: São Paulo, 2017.
Abstract: Com o objetivo de esclarecer questionamentos relativos à influência de jogos eletrônicos na sociedade, este trabalho é uma pesquisa científica das principais informações quanto a impactos positivos e negativos dos jogos digitais em diversos meios de atuação. Além disso, serão apresentados dados obtidos através de entrevistas semiestruturadas e questionários com pessoas, que de algum modo, fazem uso dessa prática em suas vidas. Com o intuito de retratar experiências e consequências reais, de modo a conscientizar de que o tema abordado pode sim ajudar no desenvolvimento, concentração e até mesmo da educação, mas que seu uso indiscriminado pode causar dependência e consequências permanentes na vida do indivíduo.
With the aim of clarifying questions regarding the influence of electronic games on society, this work is a scientific research of the main information regarding the positive and negative impacts of digital games in various areas of activity. Furthermore, data obtained through semi-structured interviews and questionnaires with people who, in some way, use this practice in their lives will be presented. The intention is to portray real experiences and consequences, in order to raise awareness that the topic addressed can indeed help in development, concentration, and even education, but that its indiscriminate use can cause addiction and permanent consequences in the individual's life.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38430
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administracao_2017_1_ana_beatriz_rocha_jogos_eletronicos_e_seus.pdf
  Restricted Access
12.36 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.