Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38406
Title: Percepções e atitudes dos consumidores frente a publicidade enganosa e abusiva
Other Titles: Consumer perceptions and attitudes towards misleading and abusive advertising
Authors: PAULA, Guilherme Ribeiro de
CAMARGO, Iris da Silva
FREITAS, Letícia Pantozzi de
MOARES, Pedro Henrique Crepaldi de
Advisor: SANTOS, Luiz Carlos Terra dos
Other contributor: LUNA, Ana Paula Martiniano de
SANTOS, Carlos Roberto Ramalho dos
SILVA, Luiz Carlos Ribeiro da
MATOS, Rute Marivan Pinheiro de
ALMEIDA JUNIOR, Armando de
type of document: Projeto de Pesquisa
Keywords: Consumidor;Publicidade;Direito do consumidor;Crime
Issue Date: 2018
Publisher: 041
Citation: PAULA, Guilherme Ribeiro de; CAMARGO, Iris da Silva; FREITAS, Letícia Pantozzi de; MORAES, Pedro Henrique Crepaldi de. Percepções e atitudes dos consumidores frente a publicidade enganosa e abusiva. Projeto de Pesquisa. (Curso Técnico em Administração) -- Centro Estadual de Educação Tecnológica Paula Souza - Etec Professor Basilides de Godoy: São Paulo, 2018.
Abstract: O seguinte trabalho visa entender quais são as atitudes dos consumidores frente à publicidade enganosa: como reagem e se possuem ciência dos direitos que lhes são garantidos por lei. E também, qual a percepção social dos consumidores perante esse crime. Ademais, observar a veracidade das hipóteses, sendo elas verdadeiras ou falsas. Para isso, foram utilizados diversos métodos, entre eles a metodologia dedutiva de ocorrências e um levantamento de dados a partir dos questionários aplicados na região do Bairro de Pirituba na Cidade de São Paulo.
This study aims to understand consumer attitudes towards misleading advertising: how they react and whether they are aware of their legal rights. It also examines consumers' social perception of this crime. Furthermore, it seeks to verify the accuracy of the hypotheses, determining whether they are true or false. To this end, various methods were used, including the deductive methodology of occurrences and data collection from questionnaires administered in the Pirituba neighborhood of São Paulo city.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38406
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administracao_2018_guilherme_ribeiro_de_paula_percepcoes_e_atit.pdf
  Restricted Access
10.18 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.