Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32941
Title: Qualidade no atendimento ao cliente no setor de call center
Other Titles: Quality customer service in the call center sector
Authors: MARQUES, Drielle de Lima
Advisor: FORMAGGIO, Filomena Maria
type of document: Monografia
Keywords: Satisfação do consumidor;Telemarketing;Qualidade
Issue Date: 27-Nov-2017
Publisher: 175
Citation: MARQUES, Drielle de Lima. Qualidade no atendimento ao cliente no setor de call center. Trabalho de Graduação (Curso Superior em Tecnologia em Gestão Empresarial) – Faculdade de Tecnologia de Piracicaba "Deputado Roque Trevisan", Piracicaba, 2017.
Abstract: Para chegarmos à qualidade no atendimento ao cliente, devem ser abordados vários conceitos. Começando pelas organizações que são entidades que prezam pelo consumo e urgência como hospital, escola, loja, empresa. As empresas, para ter sucesso devem apresentar qualidade nos serviços prestados. Isso implica reconhecer que o atendimento é o principal contato do cliente com a organização. Atualmente, as reclamações mais ouvidas são sobre os atendimentos dos Call Center. Nesse sentido, entende-se como relevante uma discussão acerca de tal objeto e, para que possamos compreender um pouco mais a esse respeito abordam-se neste estudo breve histórico do Call Center, como surgiu, onde iniciou e o que os funcionários precisam entender para, por sua vez poderem atender adequadamente os diversos clientes. Para tanto se consideram a preparação, os treinamentos, para conseguir a satisfação do cliente. Nessa perspectiva, será possível perceber o quão importante é a qualidade no atendimento no setor de Call Center para que isso facilite o atendimento e, consequentemente, agregue valor às organizações. Será necessário analisar o clima organizacional e se houver necessidade troca de funcionários, para que a satisfação seja alcançada.
To reach the quality in customer service, several concepts must be addressed. Starting by the organizations that are entities that cherish for consumption and urgency like hospital, school, store, company. Companies, in order to succeed, must present quality in their services provided. This implies recognizing that service is the client's main contact with the organization. Currently, the most listened to complaints are about Call Center services. In this sense, it is understood as relevant a discussion about such an object and, in order to can understand a little more in this regard, this study is a brief history of the Call Center, how it came about, where it started and what employees need to understand, in turn can adequately serve the various customers. For this we consider the preparation and the training, to achieve customer satisfaction. From this perspective, it will be possible to realize how important the quality in the service in the Call Center sector is so that this facilitates the attendance and, consequently, adds value to the organizations. It will be necessary to analyze the organizational climate and if there is a need to change employees, so that satisfaction is achieved.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/32941
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaoempresarial_2017_2_drielledelimamarques_qaulidadenoatendimentoaoclientenosetordecallcenter.pdf
  Restricted Access
988.13 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.