Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28847
Title: | Mudanças tecnológicas do ensino básico durante a pandemia em Santa Adélia e Tabapuã |
Other Titles: | Technological changes in basic education during the pandemic in Santa Adélia and Tabapuã |
Authors: | SOARES, Gabrieli dos Santos MARTINS, Luiz Carlos |
Advisor: | FRESCHI, Ana Carolina |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Desenvolvimento de tecnologia;Educação;Pandemias |
Issue Date: | Dec-2021 |
Publisher: | 182 |
Citation: | SOARES, Gabrieli dos Santos; MARTINS, Luiz Carlos. Mudanças tecnológicas do ensino básico durante a pandemia em Santa Adélia e Tabapuã. 2021. 72 f. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Gestão da Tecnologia da Informação) - Fatec Catanduva, Catanduva, 2021. |
Abstract: | No contexto de pandemia de Covid-19, no qual a população mundial vem aprendendo a
conviver com o isolamento social, as instituições de educação tiveram de encontrar meios
tecnológicos para dar continuidade às aulas que eram ministradas em sala de aulas de modo
presencial para que seus alunos não pudessem ser prejudicados academicamente pelo processo
de isolamento social e para não haver riscos de contaminação da doença entre alunos e
professores. O objetivo deste trabalho é mostrar os impactos da necessidade de adaptação ao
Ensino Remoto Emergencial, a fim de entender o processo de implementação das tecnologias
da informação, estruturando futuras mudanças. Para tanto, além de uma pesquisa bibliográfica,
é conduzida uma investigação por meio de questionários com os envolvidos no processo:
docentes da rede municipal de ensino de Tabapuã e de Santa Adélia de forma a entender a
implantação de soluções em Tecnologia da Informação. A partir dessa discussão, propõem-se
melhorias tecnológicas não só para essas redes municipais, mas também para outras. In the context of the Covid-19 pandemic, in which the world population has been learning to live with social isolation, education institutions had to find technological means to continue classes that were taught in the classroom in a face-to-face manner so that their students could not be harmed academically by the process of social isolation and so that there is no risk of contamination of the disease between students and teachers. The objective of this work is to show the impacts of the adaptation necessity to Emergency Remote Education, to understand the implementation process of information technologies, granting future changes. Therefore, in addition to bibliographical research, an investigation is conducted through questionnaires with those involved in the process: teachers at the municipal school network of Tabapuã and Santa Adélia to understand the implementation information technology solutions. From this discussion, it is proposed technological improvements not only for these municipal networks, but also for other. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28847 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gestao_tecnologia_informacao_2021_2_gabrieli_dos_santos_soares_mudanças_tecnologicas_do_ensino_basico_durante_a_pandemia_em_santa_adelia_e_tabapua.pdf Restricted Access | 2.88 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.