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https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27252
Title: | Turma do Catavento |
Other Titles: | Pinwheel's Class |
Authors: | SANTOS, Cleber Alessandro dos SILVA, Sthefany Cristiá Salgado da |
Advisor: | PAIVA, Carlos Alberto |
Other contributor: | SILVA, Vinicius Tenório da |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Jogos;Infância |
Issue Date: | 25-Jun-2022 |
Publisher: | 143 |
Citation: | SANTOS, Cleber Alessandro dos. Turma do Catavento. 2022. Monografia (Curso Superior de Tecnologia em Jogos Digitais) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2022. |
Abstract: | “Turma do Catavento” is an educational game for children developed to work on player's cognitive ability. A survey was carried out analyzing other games children's educational and pedagogical, where the theme was examined, visual elements such as art style and color palette, sound elements, feedback system and game genres more common and coherent with the purpose. Based on techniques described by specialists in the field of game development, game design was designed so that the gameplay meets the necessary requirements for the interaction to be considered a game and gamification was also applied in game environments that do not involve gameplay, providing greater immersion while using the app. We understand that the use of the app will be more effective when it is used in a complementary way to the activities, without having a better effectiveness if used as the only source to work on the user's cognition. |
Description: | “Turma do Catavento” é um jogo educacional infantil desenvolvido para trabalhar a capacidade cognitiva do jogador. Foi feito um levantamento analisando outros jogos educativos infantis e pedagógicos, onde foi examinado a temática, elementos visuais como estilo da arte e paleta de cores, elementos sonoros, sistema de feedback e gêneros de jogos mais comuns e coerentes com o propósito. Com base em técnicas descritas por especialistas na área de desenvolvimento de jogos, o game design foi projetado para que a gameplay cumpra os requisitos necessários para que a interação seja considerada um jogo e também foi aplicada a gamificação em ambientes do jogo que não envolvam a gameplay, proporcionando uma maior imersão durante o uso do app. Entendemos que o uso do app será mais eficaz quando for usado de forma complementar às atividades, não tendo uma melhor efetividade se for utilizado como única fonte para trabalhar a cognição do usuário. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27252 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
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