Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22544
Title: | A importância do marketing para escritórios contábeis: estratégias para alcance dos objetivos |
Other Titles: | The importance of marketing for accounting firms: strategies for achieving objectives |
Authors: | AMARAL, Evelin Aparecida CASTILHO, Stefany Caroline Salvadego |
Advisor: | GUALDI, Celso Rodrigo Dias |
Other contributor: | GUALDI, Celso Rodrigo Dias SANTOS, Evandro Jardim dos ELCHIOR, Renata Motta Chicoli |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing |
Issue Date: | 27-Jun-2024 |
Publisher: | 291 |
Citation: | AMARAL, Evelin Aparecida; CASTILHO, Stefany Caroline Salvadego. A importância do marketing para escritórios contábeis: estratégias para alcance dos objetivos. 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Comercial) - Faculdade de Tecnologia de Adamantina, Adamantina, 2024. |
Abstract: | Cada vez mais se faz necessário que as empresas estejam atentas a sua imagem,
relacionando-se ao marketing. Este artigo explora a importância do marketing para
escritórios contábeis, destacando seu papel essencial na retenção e fidelização de
clientes. O objetivo geral do estudo é identificar como o marketing contábil pode servir
como uma ferramenta estratégica fundamental para construir uma estratégia
empresarial bem-sucedida e obter vantagem competitiva no mercado contábil.
Utilizando uma abordagem qualitativa baseada em revisão de literatura, o artigo revela
que a atualização constante em relação às ferramentas de marketing é crucial para o
sucesso dos escritórios contábeis. Os resultados indicam que, em um mercado cada
vez mais competitivo, a aplicação eficaz de estratégias de marketing contábil pode
diferenciar significativamente uma empresa, melhorando sua capacidade de atrair e
manter clientes. Conclui-se que a implementação de práticas de marketing inovadoras
e atualizadas é indispensável para o crescimento e manutenção dos escritórios
contábeis It is increasingly necessary for companies to pay attention to their image, relating to marketing. This article explores the importance of marketing for accounting firms, highlighting its essential role in customer retention and loyalty. The general objective of the study is to identify how accounting marketing can serve as a fundamental strategic tool to build a successful business strategy and obtain a competitive advantage in the accounting market. Using a qualitative approach based on a literature review, the article reveals that constant updating regarding marketing tools is crucial to the success of accounting offices. The results indicate that, in an increasingly competitive market, the effective application of accounting marketing strategies can significantly differentiate a company, improving its ability to attract and retain customers. It is concluded that the implementation of innovative and updated marketing practices is essential for the growth and sustainability of accounting offices. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22544 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Evelin Amaral e Stefany Castilho_06_2024_Artigo_A IMPORTÂNCIA DO MARKETING PARA ESCRITÓRIOS CONTÁBEIS_ESTRATÉGIAS PARA ALCANCE DOS OBJETIVOS (1).pdf Restricted Access | 185.76 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.