Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22406
Title: | A aplicação do jogo “privatus” como ferramenta de ensino de administração geral. |
Other Titles: | The application of the “privatus” game as a general administration teaching tool |
Authors: | GONÇALVES, Elaine Ferreira da Rocha MARTINS, Fabricio Antônio de Oliveira Barchi SANTOS, Heloísa Raquel dos |
Advisor: | ANDRADE, Alecsandro Michael de |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Ensino;Ferramenta |
Issue Date: | 25-Jun-2024 |
Publisher: | 095 |
Citation: | MARQUES, Elaine Ferreira da Rocha; MARTINS, Fabricio Antônio de Oliveira Barchi; SANTOS, Heloísa Raquel dos. A aplicação do jogo “privatus” como ferramenta de ensino de administração geral, 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica de Assis Pedro D'Arcádia Neto ,Assis, 2024. |
Abstract: | O presente estudo trata-se de um resumo estendido referente a experiência dos alunos do curso Técnico de Administração sobre a criação e implementação de um jogo educativo com o propósito de ofertar aprendizagem sobre Administração geral de forma didática e lúdica. Utilizando metodologias como pesquisa bibliográfica, qualitativa, observações e por meio de questionário. Durante as aulas de planejamento de trabalho de conclusão de curso foi criado um protótipo e após revisão o jogo educativo foi confeccionado e aplicado como meio de experimentação entre os alunos do eixo de gestão e negócios, alunos de outros cursos, professores e convidados externos. Os resultados revelaram uma reação positiva, destacando o design atrativo, textos e imagens alinhados à temática, regras claras e aprendizado facilitado. Houve
menções sobre desafio, dinamismo e inovação. Com isso, os pesquisadores acreditam que esta metodologia ativa pode contribuir para uma aprendizagem significativa sobre a temática, alcançando, portanto, o seu objetivo de tornar o aprendizado de Administração acessível e agradável, promovendo uma disseminação eficaz do conhecimento. The present study is an extended summary referring to the experience of students in the Technical Administration course on the creation and implementation of an educational game with the purpose of offering learning about general Administration in a didactic and playful way. Using methodologies such as bibliographical, qualitative research, observations and questionnaires. During the course completion work planning classes, a prototype was created and after review, the educational game was created and applied as a means of experimentation among management and business students, students from other courses, teachers and external guests. The results revealed a positive reaction, highlighting the attractive design, texts and images aligned to the theme, clear rules and facilitated learning. There were mentions about challenge, dynamism and innovation. Therefore, the researchers believe that this active methodology can contribute to meaningful learning on the subject, therefore achieving its objective of making Administration learning accessible and enjoyable, promoting an effective dissemination of knowledge. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22406 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A APLICAÇÃO DO JOGO “PRIVATUS” COMO FERRAMENTA DE ENSINO DE ADMINISTRAÇÃO GERAL^.pdf | 194.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.