Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22187
Title: | A construção e aplicação de um jogo educativo sobre infecções sexualmente transmissíveis para estudantes de um curso técnico de enfermagem. |
Other Titles: | The construction and application of an educational game about sexually transmitted infections for students of a technical nursing course |
Authors: | BREDA, Camila Aparecida da Silva SILVA, Elaine Gonçalves Dias NEVES, Maria Eduarda de Andrade Mostério Carvalho ROSSITO, Mariana Almeida SILVA, Mariane Neves MARTINELLI, Yasmin dos Santos |
Advisor: | SANTOS, Claudinei Aparecido VALVERDE, Vanessa Ramos Lopes |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Jogos;Doenças sexualmente transmissíveis |
Issue Date: | 24-May-2024 |
Publisher: | 095 |
Citation: | BREDA, Camila Aparecida da Silva et al. A construção e aplicação de um jogo educativo sobre infecções sexualmente transmissíveis para estudantes de um curso técnico de enfermagem, 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Enfermagem) - Escola Técnica de Assis Pedro D'Arcádia Neto, Assis, 2024. |
Abstract: | As Infecções Sexualmente Transmissíveis (IST’s) tem sido um problema de saúde pública global, tendo em vista o temática apresentada, foi desenvolvido um jogo educativo sobre IST’s, para proporcionar a interação e a aprendizagem entre os estudantes de um Curso Técnico de enfermagem do interior do Estado de São Paulo.Trata-se de relato de experiência entre estudantes e docentes na criação e implementação de um jogo educativo como estratégia na construção do conhecimento e estimular a compreensão das IST’s de forma dinâmica. Após pesquisas e discussões em equipe, o jogo criado foi baseado no jogo da Estrela “Quem sou eu?”, usando esse modelo as autoras produziram “Quem eu sou IST’s” como protótipo inicial que foi testado entre estudantes e apresentado aos docentes de Enfermagem. Durante a aplicação do jogo, foi possível observar que existe fragilidade e escassez de conhecimento em relação as IST’s. O uso do jogo educativo pode contribuir para o desenvolvimento dos estudantes do curso Técnico em enfermagem, facilitando a aprendizagem e o conhecimento sobre as IST’s. Sexually Transmitted Infections (STIs) have been a global public health problem, in view of the theme presented, an educational game on STIs was developed to provide interaction and learning among students of a Technical Nursing Course in the interior of the State of São Paulo. This is an experience report between students and teachers in the creation and implementation of an educational game as a strategy in the construction of knowledge and to stimulate the understanding of STIs in a dynamic way. After research and team discussions, the game created was based on the Estrela game "Who am I?", using this model, the authors produced "Who I am IST's" as an initial prototype that was tested among students and presented to Nursing professors. During the application of the game, it was possible to observe that there is fragility and scarcity of knowledge in relation to STIs. The use of the educational game can contribute to the development of students in the Nursing Technician course, facilitating learning and knowledge about STIs. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22187 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC ISTS 2024.pdf | 235.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.