Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22062
Title: Importância da tecnologia em uma escola pública no interior do estado
Other Titles: Importance of technology in a public school in the interior of the state
Authors: HONÓRIO, Josiane Ferreira Silva
Advisor: MARTINGO, Liszeila Reis Abdala
CARLSON FILHO, Carlos Magnus
Other contributor: DUCATTI, José Alexandre
ACHCAR, Guilherme Janku
type of document: Artigo científico
Keywords: Informática;Ensino e aprendizagem;Ensino médio;Escola pública
Issue Date: 7-Jun-2023
Publisher: 121
Citation: HONÓRIO, Josiane Ferreira Silva. Importância da tecnologia em uma escola pública no interior do estado. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Informática para Negócios) – Faculdade de Tecnologia de São José do Rio Preto, São José do Rio Preto, 2023.
Abstract: Este artigo tem por objetivo principal compreender a importância da tecnologia em uma Escola Pública do Estado de São Paulo, e os desafios enfrentados pelos professores e alunos nesse processo, e para isso, descrever o entendimento de alunos e professores em relação à informática no Ensino Médio em Escola Pública, dentro do município de São José do Rio Preto, e a importância desse componente curricular na construção de resultados positivos na melhoria da qualidade do ensino dessa população. Para tanto, foi realizada uma pesquisa quantitativa, através de um instrumento de coleta de dados (questionário) aplicado com professores que ministram o componente curricular, e com os alunos dos 1º, 2º e 3º anos, do Ensino Médio do corrente ano de 2023.
The main objective of this article is to understand the importance of technology in a public school in the State of São Paulo, and the challenges faced by teachers and students in this process. To this end, it aims to describe the understanding of students and teachers regarding information technology in public high schools in the municipality of São José do Rio Preto, and the importance of this curricular component in the construction of positive results in improving the quality of education of this population. To this end, quantitative research was carried out, through a data collection instrument (questionnaire) applied to teachers who teach the curricular component, and to 1st, 2nd and 3rd year high school students in the current year 2023.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22062
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informaticanegocios_2023_1_josianeferreirasilvahonorio_importanciadatecnologiaemumaescolapublic.pdf
  Restricted Access
792.73 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.