Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21678
Title: | Estudo de caso: Boteco Santo Antônio. |
Other Titles: | Case study: Boteco Santo Antônio. |
Authors: | LOPES, Felipe Luís SILVA, Leandro Martins MARQUEZINI, Matheus SILVA, Welber Tcharles |
Advisor: | ZANELE, Márcia Cézar de Oliveira |
Other contributor: | CAJUELA, Alexandre Rodrigues FERREIRA, Antônio Marcelo Batista MAGALHÃES, Valdete Aparecida Zanini |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Serviço ao cliente;Lazer;Bares;Restaurantes;Estudos de caso |
Issue Date: | Jul-2017 |
Publisher: | 138 |
Citation: | LOPES, Felipe Luís; SILVA, Leandro Martins; MARQUEZINI, Matheus; SILVA, Welber Tcharles, 2017. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2017. |
Abstract: | O grupo decidiu por fazer um estudo de caso com a empresa Buteko Santo
Antônio que atua como bar e restaurante, com um ambiente personalizado no
estilo Retrô, localizado próximo ao centro na cidade de Fernandópolis – SP,
oferecendo um cardápio variado de comida de boteco, bebidas nacionais e
importadas, e eventos com musicas ao vivo, aniversários, e confraternizações,
atendendo uma diversidade de clientes, sendo seu principal público alvo,
pessoas que gostam de sair a noite e se divertir em um ambiente alegre. Após
uma entrevista com o proprietário Antônio Marcelo, foram identificados alguns
pontos que deveriam ser analisados com mais detalhes, então resolvemos
fazer algumas pesquisas para nos aprofundar, a partir disso optamos por
desenvolver técnicas e ferramentas, relacionadas ao departamento de
marketing e gestão de pessoas, onde o maior problema da empresa é a grande
rotatividade de pessoas (turnover), e o declínio de clientes na quarta e quinta –
feira. Com base em estudos e pesquisas elaboradas pelo grupo, foram criadas
sugestões com estratégias para essas melhorias. The group decided to make a case study with the company Buteko Santo Antônio that acts as a bar and restaurant, with a personalized atmosphere in the style Retro, located near the center in the city of Fernandópolis - SP, offering a varied menu of food of boteco, National and imported drinks, and events with live music, birthdays, and get-togethers, catering to a diversity of customers, being its main target audience, people who like to go out at night and have fun in a cheerful environment. After an interview with the owner Antônio Marcelo, some points were identified that should be analyzed in more detail, so we decided to do some research to deepen, from this we chose to develop techniques and tools related to the department of marketing and people management, Where the biggest problem of the company is the great turnover of people, and the decline of customers on Wednesday and Thursday. Based on studies and research developed by the group, suggestions were made with strategies for these improvements. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21678 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estudo de caso - Buteko Santo Antônio.pdf Restricted Access | 4.19 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.