Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21070
Title: | Estudo mercadológico de cosméticos veganos para pele tatuada |
Other Titles: | Market study of vegan cosmetics for tattoo skin |
Authors: | GRILLENI, Jaqueline Claudino |
Advisor: | RODRIGUES, Airton |
Other contributor: | MORAES, Carla Aparecida Pedriali ITO, Rosilene Kinue |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Pele;Tatuagem;Hidratante;Cosméticos;Veganismo |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | 217 |
Citation: | GRILENI, Jaqueline Claudino. Estudo mercadológico de cosméticos veganos para pele tatuada, 2019. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Cosméticos) - Faculdade de Tecnologia de Diadema "Luigi Papaiz", Diadema, 2019. |
Abstract: | O projeto trata-se de um estudo mercadológico de cosméticos veganos
para pele tatuada, possuindo como principal objetivo avaliar e entender as
dificuldades do público vegano com tatuagens de encontrar tratamentos cosméticos
adequados para a pele tatuada e que sejam condizentes com esta filosofia de vida.
Para isso, além de pesquisas bibliográficas, foram utilizadas como metodologias
duas pesquisas de campo: a primeira, uma pesquisa em profundidade realizando
entrevistas com auxílio de um roteiro em 05 pessoas adeptas à filosofia de vida
vegana e que possuam tatuagens; e a segunda, um questionário exploratório
formatado a partir da pesquisa em profundidade em 31 pessoas, conforme perfil,
recrutadas em “feiras veganas” que ocorrem no estado de São Paulo e de forma
online realizada por um link na plataforma Formulário Google. Com esse projeto, foi
possível identificar a escassez no mercado de tratamentos cosméticos veganos para
pele tatuada possuindo como produto de estudo o hidratante. Entre os dados,
obteve-se que 65% dos entrevistados apontam como principal dificuldade de
consumo dos produtos veganos a sua acessibilidade e que 52% desconhecem
qualquer tipo de hidratante vegano para pele tatuada, além de serem apresentadas
algumas características para um possível lançamento deste produto no mercado. The project is a marketing study of vegan cosmetics for tattooed skin, with the main objective to evaluate and understand the vegan public difficulties with tattoos to find appropriate cosmetic treatments for tattooed skin that are consistent with this philosophy of life. For this, in addition to bibliographic research, two field research were used as methodologies: the first one was an in-depth research conducting interviews with the help of a script with 05 people who are adept at the vegan philosophy of life and who has tattoos; and the second one was an exploratory questionnaire formatted from in-depth research with 31 people, according to profile, recruited in “vegan market” that take place in the state of São Paulo and online by a link on the Google Form platform. With this project, it was possible to identify the scarcity in the market of vegan cosmetic treatments for tattooed skin having as a study product the moisturizer. Among the data, it was found 65% of respondents point out as their main difficulty of consumption of vegan product It is accessibility and 52% unaware of any type of vegan moisturizer for tattooed skin, and some characteristics are presented for a possible launch of this product on the market. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21070 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TG - E. M. Cosméticos Veganos para Pele Tatuada (versão final - ENTREGA ).pdf.pdf Restricted Access | 1.84 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.