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Title: Identidade visual das organizações: influência no mercado de trabalho e sociedade.
Other Titles: Organizations’ visual identity: influence on the job market and society.
Authors: OLIVEIRA, Cauã Silva
SANTOS, Gabriel Ferreira
TEIXEIRA, Isabelle Galdino
ROSÁRIO, Mateus Gonçalves do
Advisor: ASSUNÇÃO, Luciane Leal da
type of document: Artigo científico
Keywords: Design gráfico;Identidade visual;Marketing;Percepção Visual
Issue Date: Nov-2023
Publisher: 188
Citation: OLIVEIRA, Cauã Silva; SANTOS, Gabriel Ferreira; TEIXEIRA, Isabelle Galdino; ROSÁRIO, Mateus Gonçalves do; ASSUNÇÃO, Luciane Leal da. Identidade visual das organizações: influência no mercado de trabalho e sociedade. 2023. 10 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Administração) - Escola Técnica de São Sebastião, São Sebastião, 2023.
Abstract: A falta de reconhecimento no campo do design gráfico e marketing é causada pela ausência de regulamentação dessas profissões, o estigma do marketing como "fácil" e a dificuldade das empresas em estabelecer identidades visuais eficazes. A identidade visual é crucial para o sucesso empresarial, e a combinação de design gráfico e marketing é essencial para criar conexões emocionais com os clientes através de elementos visuais. A pesquisa consistiu em leitura de artigos e e-book, além de uma entrevista. Com os resultados coletados foi identificado que uma identidade visual que não transmite a imagem que a empresa deseja passar pode “apagar” a organização no mercado de trabalho e sociedade devido a má comunicação visual.
The lack of recognition in the field of graphic design and marketing is caused by the absence of regulation of these professions, the stigma of marketing as "easy" and the difficulty companies have in establishing effective visual identities. Visual identity is fundamental to business success, and the combination of graphic design and marketing is essential for creating emotional connections with customers through visual elements. The research consisted of reading articles and electronic books, as well as an interview. With the results collected, it was identified that a visual identity that does not convey the image that the company wishes to convey can "erase" the organization in the job market and in society due to poor visual communication.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19400
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