Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19359
Title: | Estudo de caso esmaltaria Paula Gouveia. |
Other Titles: | Paula Gouveia nail polish case study. |
Authors: | CRUZ, Caroline da Silva Xavier DIAS, Gezieli Fonseca SILVA, Jessica Aparecida dos Santos MENDES, José Henrique Policarpo Milani |
Advisor: | SOARES, Ricardo Antônio Leal |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Estudos de caso;Estética (Serviços);Marketing;Spas;Administração estratégica |
Issue Date: | Jul-2019 |
Publisher: | 138 |
Citation: | CRUZ, Caroline da Silva Xavier; DIAS, Gezieli Fonseca; SILVA, Jessica Aparecida dos Santos; MENDES, José Henrique Policarpo Milani, 2019. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2019. |
Abstract: | A escolha da idealização de um estudo de caso surgiu da curiosidade de verificar
como as ferramentas administrativas atuam no mercado de trabalho influenciando os
clientes, atendendo às suas necessidades, aproveitando as oportunidades de compra
e venda, e como a ausência dessas ferramentas podem comprometer o desempenho
de uma negociação. O ‘Salão da Paula’ está enfrentando uma escassez de novos
produtos e serviços, uma queda no número de novos clientes, o que,
consequentemente, leva a uma diminuição na rentabilidade do estabelecimento.
Identificamos as possíveis causas desta situação e atribuímos as novas demandas
dos concorrentes, falta de aplicações de marketing e a estagnação da marca, como
os fatores que mais prejudicam o reconhecimento da empresa. Considerando os
fatores que influenciam negativamente a Esmalteria, realizamos uma pesquisa
quantitativa com o público-alvo, gerenciamos estratégias de marketing além de criar
uma marca para a mesma, a fim de verificar a importância das necessidades
equivalentes. The choice of the idealization of a case study arose from the curiosity to verify how the administrative tools act in the work market influencing the clients, attending to their needs, taking advantage of the opportunities of buying and selling, and how the absence of these tools can compromise the performance of a negotiation. The ‘Salão da Paula’ is facing a shortage of new products and services, a decrease in the number of new customers, which, consequently, leads to a decrease in the profitability of the establishment. We identify the possible causes of this situation and attribute the new demands of competitors, lack of marketing applications and brand stagnation, as the factors that most damage the company's recognition. Considering the factors that negatively influence the Enamel, we conduct a quantitative research with the target audience, manage marketing strategies and create a brand for the same, to verify the importance of equivalent needs. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19359 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estudo de Caso Esmalteria Paula Gouveia.pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.