Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19054
Title: | Marketing digital: as redes sociais como ferramenta de estratégia empresarial |
Authors: | RODRIGUES NETO, Eduardo Alonso PEREIRA, Lais Fernandes |
Advisor: | MOYSÉS FILHO, José Edson |
Other contributor: | FONSECA, Andréia Peratelli VALENCIANO, Fernanda Siquini |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Redes sociais |
Issue Date: | 21-Dec-2022 |
Publisher: | 291 |
Citation: | RODRIGUES NETO, Eduardo Alonso; PEREIRA, Lais Fernandes. Marketing digital: as redes sociais como ferramenta de estratégia empresarial. 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Comercial) - Faculdade de Tecnologia de Adamantina, Adamantina, 2022. |
Abstract: | Este estudo aborda a crescente utilização das redes sociais, uma das ferramentas do
marketing digital, que possibilitou que Pequenas e Médias empresas (PME’s)
fizessem vendas online no período pandêmico da Covid-19 e o seu isolamento social.
Diante deste fato, esta pesquisa tem como objetivo geral analisar a importância das
redes sociais como alternativa de venda, o aprimoramento no relacionamento com o
cliente e a sua consequente vantagem competitiva. A metodologia utilizada foi a
análise de pesquisas bibliográficas em artigos científicos e relatórios eletrônicos a fim
de buscar um melhor entendimento sobre o tema. Pode-se concluir que devido a
epidemia, as redes sociais se tornaram a principal ferramenta para as empresas
aprimorarem seu relacionamento com os clientes em busca de vantagem competitiva. This study addresses the growing use of social networks, one of the digital marketing tools, which has enabled Small and Medium-sized enterprises (SMEs) to make online sales during the Covid-19 pandemic period and their social isolation. Given this fact, this research aims to analyze the general importance of social networks as a sales alternative, the improvement in the relationship with the customer and its consequent competitive advantage. The methodology used was the analysis of bibliographic research in scientific articles and electronic reports in order to seek a better understanding of the subject. It can be concluded that due to the epidemic, social networks have become the main tool for companies to improve their relationship with customers in search of competitive advantage. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19054 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Marketing Digital - Eduardo Alonso e Lais Fernandes.pdf Restricted Access | 534.55 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.