Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17795
Title: Estudo de caso do serviço externo em uma indústria de calçados
Other Titles: Case study of external service in a shoe industry
Authors: CASTRO, Ana Julia Pereira
TOMAIN, Elsa Fernanda
Advisor: CARLONI, Alessandro Ramos
type of document: Monografia
Keywords: Indústria química;Calçados
Issue Date: 10-Oct-2023
Publisher: 109
Citation: CASTRO, Ana Julia Pereira; TOMAIN, Elsa Fernanda. Estudo de caso do serviço externo em uma indústria de calçados, 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão da Produção Industrial). - Faculdade de Tecnologia de Franca -“Dr. Thomaz Novelino”, Franca, 2023.
Abstract: No presente trabalho analisaremos o serviço externo na indústria de calçados na Franca cidade do Estado de São Paulo. O crescimento e a forma como todo o processo de produção são conduzidos. Buscou-se uma visão ampla da modalidade, pois grande parte das indústrias preferem terceirizar o serviço, principalmente o pesponto. A interferência na produção e planejamento dos pedidos para o não atraso das entregas e dificuldade de fazer a produção funcionar, contando com a entrega do serviço externo. São dificuldades enfrentadas diariamente pelas indústrias. A falta de mão de obra qualificada e a vontade cada vez maior dos profissionais empreender, pode ter sido um dos fatores para o aumento do serviço terceirizado. O levantamento de dados para comparação entre o serviço interno e externo é um dos fatores usado para a decisão em qual modalidade a empresa se adapta melhor.
This paper adresses the analysis of outsourcing in the footwear industriy in the city of Franca, State of São Paulo, Brazil. The study aims to comprehend the geowth of this practice and examine the integral mangement of the production process. Special emphasis is given to outsourcing, particularly focusing on stitching, a common practice adopted by many industries. The impacto f this outsourcing on production, order planning, and ensuring timely deliveries is thoroughly examined, taking into account the complexities faced by companies on a daily basis. The increasing shortage of qualified labor and the growing inclination of professionals towards entrepreneurship emerge as potential drivers for the rise in outsourced services. The paper includes a comparative analysis between internal and external services, providing crucia insights for companies to make informed decisions regarding the modality that best suits their needs
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17795
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TG Ana e Elsa TERCEIRIZACAO v final.pdf
  Restricted Access
1.29 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.