Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16637
Title: | Podcast, storytelling e Racionais Mc's: a história não acaba aqui |
Other Titles: | Podcast, storytelling and Racionais Mc's: this story doesn't end here |
Authors: | MEDEIRO, Ana Carolina Batista AZEVEDO, Beatriz Moreira MARTINS, Eduarda Domingues SILVA, Gabriel Bernardo da FERREIRA, Natália Mariá SILVA, Pedro Henrique SANTOS, Thiago Rodrigues dos |
Advisor: | CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Comunicação;Comunicação digital |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 172 |
Citation: | MEDEIRO, A. C. B. et al. Podcast, storytelling e Racionais Mc's: a história não acaba aqui, 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2023. |
Abstract: | Este trabalho tem como propósito apresentar de forma teórica, a capacidade da ferramenta
podcast no estabelecimento de uma relação íntima com o público por meio da conversação,
bem como o poderio de influência da estratégia storytelling, ou seja, a criação de proximidade
com o público, por intermédio da narrativa de uma história. Neste espectro, é possível notar
que a utilização do storytelling pelo grupo de rappers Racionais Mc’s é também uma
ferramenta artística eficaz que permite abordar questões sociais e pessoais de maneira
cativante e significativa, além de educar, conscientizar e inspirar mudanças, usando suas
histórias para dar voz ao povo, em outras palavras, por meio de sua arte, os Racionais Mc's se
tornaram referência como forma de expressão musical e socialmente engajada. Ademais,
surge o podcast Mano a Mano conduzido por Mano Brown que está veiculado no serviço de
streaming Spotify, que continuar por representar o ideais do grupo e coopera para que a
jornada que vinha sendo escrita e cantada por diversas pessoas, se consolide e continue com
os mesmos objetivos anteriores, ou seja, a exaltação e a intenção de trazer notoriedade para
temas e pessoas subjugadas. This paper aims to present in a theoretical way, the power of the podcast tool in establishing an intimate relationship with the public through a conversation, and the influence of the storytelling strategy in creating proximity with the consumer, through a narrative. In this spectrum, it is possible to note that the applied storytelling by the group of rappers Racionais Mc's is an effective artistic tool that allows them to address social and personal issues in a captivating and meaningful way, with the power to educate, raise awareness and inspire change using their stories to giving voice to the people, in other words, Racionais Mc's became a reference as a form of musical and socially engaged expression through their art. Furthermore, the podcast Mano a Mano, conducted by Mano Brown, appears on the Spotify streaming service, which represents the same ideals as the group and helps ensure that the written and sung journey by several people is consolidated and continues with the same previous objectives which is the exaltation and the intention of bringing notoriety to subjugated themes and people become paramount in the composition of the agendas. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16637 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2023_2_anacarolina_podcaststorytellingeracionaismcs.pdf | 278.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.