Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16329
Title: | Comunicação em marketing: fidelização e retenção de clientes para restaurante e lanchonete |
Authors: | COUTINHO, Elton França SANTOS, Emerson Raimundo Cardoso dos SANTANA, Erickson Lima de SOARES, Lucas Silva FERREIRA, Kailla Mirelle da Silva SANTOS, Wellon Pereira |
Advisor: | CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Comunicação;Restaurantes |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | 172 |
Citation: | COUTINHO, E. F. et al. Comunicação em marketing: fidelização e retenção de clientes para restaurante e lanchonete, 2018. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2018. |
Abstract: | Esse estudo apresenta estratégias a serem implementadas no ambiente de marketing,
do New Restaurante e Lanchonete, no período compreendido entre janeiro a
dezembro de 2018. Faz para isso, um diagnóstico da atual situação de marketing da
organização, e do ambiente no qual está inserido, o qual compreende o setor varejista
de alimentos, os seus principais concorrentes, seus clientes para enfim propor as
estratégias adequadas para alcance de suas metas. Através do acompanhamento
com a assessoria e estudos realizados, organiza-se essas estratégias em um plano
de marketing, que define um plano de ações estratégicas propostas, indicando o que
será feito. Esse estudo, portanto, constitui-se de um trabalho qualitativo, do tipo
descritivo, quanto aos fins e de uma pesquisa bibliográfica. This study presents strategies to be implemented in the marketing environment of the New Restaurant and Cafeteria in the period from January to December 2018. This is a diagnosis of the current marketing situation of the organization and of the environment in which it is inserted, which includes the retail food sector, its main competitors, and its clients, in order to propose the appropriate strategies to achieve its goals. Through the accompaniment with the advice and studies carried out, these strategies are organized in a marketing plan, which defines a plan of proposed strategic actions, indicating what will be done. This study, therefore, constitutes a qualitative work, of the descriptive type, regarding the ends and of a bibliographical research. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16329 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2018_2_eltonfranca_comunicaçaoemmarketingfidelizaçaoretençao.pdf Restricted Access | 811.01 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.