Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15351
Title: Desenvolvimento de um software para gerenciamento de e-mail marketing
Other Titles: Development of software for email marketing management
Authors: LIMA, Robyson Minaguchi
ANTONIO, Ryan Henrique Silva
Advisor: LACERDA, Antonio Alfredo
Other contributor: LIMA, André de
BARROS, Michel Luis Salomé de
type of document: Relatório Técnico
Keywords: Desenvolvimento de software;Marketing;Marketing on-line
Issue Date: 28-Nov-2023
Publisher: 004
Citation: LIMA, Robyson Minaguchi, ANTONIO, Ryan Henrique Silva. Desenvolvimento de um software para gerenciamento de e-mail marketing. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Faculdade de Tecnologia de Americana "Ministro Ralph Biasi", Americana, 2023.
Abstract: Este Projeto surge da necessidade enfrentada por empresas que possuem uma extensa base de clientes, onde a comunicação se torna um desafio significativo. Empregando técnicas qualitativas, Estudo de Caso e Pesquisa bibliográfica, visamos criar um sistema que simplificasse o gerenciamento de e-mail marketing, facilitando essa comunicação complexa. O objetivo primordial foi desenvolver uma solução capaz de gerenciar os envios de mensagens por e-mail aos clientes, oferecendo também recursos analíticos para avaliar a eficácia dessas comunicações, de maneira acessível e sem custos adicionais. Como resultado, este Projeto culminou na criação do protótipo de uma aplicação dedicada ao gerenciamento eficiente do e-mail marketing. Esse processo permitiu a aplicação de técnicas, linguagens de programação e ferramentas, como a biblioteca QT, que viabiliza a construção de interfaces modernas e amigáveis para o ambiente Windows. Dessa forma, esta iniciativa propiciou não apenas a solução de um problema prático, mas também a aplicação de tecnologias e estratégias para aprimorar a interação com os clientes e otimizar os processos de comunicação empresarial.
This project arises from the necessity faced by companies dealing with an extensive customer base, where communication becomes a significant challenge. Employing qualitative techniques, case studies, and bibliographic research, our aim was to create a system that would simplify email marketing management, easing this complex communication. The primary objective was to develop a solution capable of handling email message delivery to customers while also offering analytical resources to assess the effectiveness of these communications, in an accessible manner and without additional costs. As a result, this work culminated in the creation of a prototype of an application dedicated to efficient email marketing management. This process enabled the application of techniques, programming languages, and tools, such as the QT library, facilitating the construction of modern and user-friendly interfaces for the Windows environment. Thus, this initiative provided not only the solution to a practical problem but also the application of technologies and strategies to enhance customer interaction and optimize business communication processes.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15351
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20232S_ Robyson Minaguchi Lima_OD1791.pdf
  Restricted Access
2.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Robyson Minaguchi Lima.pdf
  Restricted Access
185.64 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.