Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15011
Title: | Planejamento de marketing: Marcenaria Trindade Criativa |
Authors: | VIEIRA, Cristiane RODRIGUES, Micheli PEREIRA, Natalia DIAS, Odirlei OLIVEIRA, Paloma SOUZA, Rafaela |
Advisor: | SILVA, Sandra Paula da |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Marcenaria |
Issue Date: | Dec-2013 |
Publisher: | 172 |
Citation: | VIEIRA, C. et al. Planejamento de marketing: Marcenaria Trindade Criativa, 2013. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2013. |
Abstract: | O trabalho de conclusão de curso tem como objetivo criar uma assessoria, que visa
elaborar e executar um plano de marketing para a valorização da empresa
Marcenaria Trindade Criativa, buscando aproveitar as oportunidades, valorizar os
pontos fortes, assim como amenizar os pontos fracos e lutar contra as ameaças.
Estudos realizados pela equipe durando a realização do projeto através da analise
externa, que estuda os fatores econômicos, legais e geográficos do setor em que a
empresa atua, a analise interna como: histórico da empresa, produtos, serviços e
comunicação em geral da Marcenaria.
Foram realizadas pesquisas quantitativas para identificar as problemáticas e
desenvolver ações estratégicas para corrigir as deficiências da empresa, e com isso
se tornou essencial o uso das ferramentas do Marketing para podemos proporcionar
com êxito. The completion of course work aims to create an advisory, which aims to develop and implement a marketing plan for the company's valuation Joinery Creative Trinity, seeking the opportunities, valuing the strengths as well as weaknesses and mitigate the fight threats. Studies conducted by the team lasting project realization through external analysis, which studies the economic, legal and geographical sector in which the company operates, the internal analysis as: company history, products, services and communication in general Joinery. Quantitative surveys were conducted to identify the problems and develop strategic actions to correct the deficiencies of the company, and it has become essential to use the tools we provide to the Marketing successfully. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/15011 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2013_2_cristianevieira_planejamentodemarketingmarcenariatrindade.pdf Restricted Access | 1.5 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.