Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14521
Title: | Inteligência emocional no mercado de trabalho quociente intelectual e emocional |
Authors: | BARBOSA, Ana Carolina Pires CORDEIRO, Bruna de Morais COSTA, Caroline Vom-Stein CORREA, Denise Gonçalves LIMA, Giselly Silva de PANEGHINI, Lucas Nogueira |
Advisor: | ROSA, Samira da Costa |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Inteligência emocional;Mercado de trabalho |
Issue Date: | 6-Dec-2022 |
Publisher: | 172 |
Citation: | BARBOSA, A. C. P. et al. Inteligência emocional no mercado de trabalho: quociente intelectual e emocional, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2022. |
Abstract: | O respectivo trabalho tem como base as teorias científicas da psicologia
sobre Inteligência Emocional e seu impacto no mercado de trabalho.A proposta é de
demonstrar, através de fatos e dados comprovados, como os indivíduos que estão
ingressando no mercado de trabalho não desenvolvem essa importante soft skill, pois
dirigem seu foco á competências técnicas.Desta maneira, foi possível constatar que a
Inteligência Emocional deveria ser difundida e desenvolvida ao promover o
autoconhecimento. The respective work is based on scientific theories of psychology on Emotional Intelligence and its impact on the job market. The proposal is to demonstrate, through proven facts and data, how individuals who are entering the job market do not develop this important soft skill, as focus on technical skills. In this way, it was possible to verify that the Emotional Intelligence should be disseminated and developed by promoting self knowledge. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14521 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administraçao_2022_2_anacarolina_inteligenciaemocionalnomercadode.pdf Restricted Access | 249.82 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.