Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPEREIRA, Maria de Lourdes Gomes-
dc.contributor.authorSOUZA, Caio Vinicius de-
dc.contributor.otherTAVARES, Francisco Claudio-
dc.contributor.otherVIEIRA, Telma Maria-
dc.date.accessioned2023-09-05T16:57:16Z-
dc.date.available2023-09-05T16:57:16Z-
dc.date.issued2021-12-10-
dc.identifier.citationSOUZA, Caio Vinicius de. A motivação no ambiente Organizacional. 2021.Trabalho de conclusão de curso (Tecnologia em Gestão Comercial) –Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba -SP, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14264-
dc.descriptionThe practice of working is something that is inherent to man as a social individual, but just establishing a bond between employer and employee is not enough for this practice to happen in such a way that the individual feels satisfied and fulfilled. Motivation comes in as a determining factor to develop this relationship in such a way that both parties profit from it. This work seeks to know the different forms of motivation that an organization can adopt, as well as to understand how the organizational climate works with the motivation practices inserted into the company's culture. The present work of qualitative approach was carried out through research of bibliographic references in order to analyze and reflect on the vision of some authors about the theme and thus build a perspective that reaches the listed objectives. This work indicated how necessary motivational practices are within the company so that the employee feels important to the organization, resulting in an employee more determined and focused on their tasks, since he feels satisfied and fundamental part for that company, thus, it is up to the organizations to develop a look aimed at the care with the needs and desires of its employees, so that they can offer motivations that go according to the profile of the company's teampt_BR
dc.description.abstractA prática de trabalhar é algo que está inerente ao homem como indivíduo social, mas só estabelecer a relação de vínculo entre empregador e empregado não é suficiente para que essa prática aconteça de forma que o indivíduo se sinta satisfeito e realizado. A motivação entra como fator determinante para desenvolver esta relação de maneira que ambas as partes lucrem com isso. Esse trabalho busca conhecer as diferentes formas de motivação que uma organização pode adotar, além de perceber como o clima organizacional funciona com as práticas de motivação inseridas a cultura da empresa. O presente trabalho de abordagem qualitativa foi realizado através de pesquisas de referenciais bibliográficas a fim de analisar e refletir sobre a visão de alguns autores acerca do tema e assim construir uma perspectiva que atinja os objetivos elencados. Esse trabalho indicou como é necessário práticas motivacionais dentro da empresa para que o colaborador se sinta importante para a organização, resultando em um funcionário mais determinado e focado em suas tarefas, visto que ele se sente satisfeito e parte fundamental para aquela empresa, desta forma, cabe as organizações desenvolver um olhar voltado para os cuidados com as necessidades e desejos de seus colaboradores, para que assim, possam ofertar motivações que vão de acordo com o perfil do time da empresa.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Gestão Comercialpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher155pt_BR
dc.subjectAmbiente organizacionalpt_BR
dc.subjectMotivaçãopt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleA motivação no ambiente organizacionalpt_BR
dc.title.alternativeMotivation in the organizational environmentpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaocomercial_2021_2_caioviniciusdesouza_amotivacaonoambienteorganizacional.pdf.pdf
  Restricted Access
152.41 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.