Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12439
Title: Relatório técnico de projeto de melhoria na empresa Paraná Vans
Other Titles: Technical report of improvement project in the company Paraná Vans
Authors: LOPES, Hans Donner Menezes
Advisor: CREMONEZI, Graziela Oste Graziano
Other contributor: GARBERO, Reydner Furtado
SANCHES, Paula da Fonte
type of document: Relatório técnico
Keywords: Marketing;Clientes - Fidelização;Planejamento estratégico
Issue Date: 11-Jun-2021
Publisher: 004
Citation: LOPES, Hans Donner Menezes. Relatório técnico de projeto de melhoria na empresa Paraná Vans, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021
Abstract: O Projeto de Melhoria de uma empresa é um trabalho de conclusão de curso que integra o ambiente acadêmico com o ambiente de trabalho onde o estudante está inserido a fim de propor uma melhoria em prol da empresa onde está atuando e em benefício próprio ao adquirir conhecimento em uma área determinada no curso de Gestão Empresarial. Dessa forma, no projeto a seguir, foi feita uma breve apresentação da empresa. Como foi fundada, a quantidade de sócios, funcionários, missão, visão e valores, os setores de atuação e, posteriormente, o projeto de melhoria em si, que trata do aspecto de fidelização de clientes, marketing e pós-venda. O projeto preocupou-se em apresentar os fundamentos teóricos adquiridos ao longo do curso, aplicando-os, sempre que possível, dentro da empresa para que, ao ser desenvolvido, a organização pudesse atrair mais clientes e mantê-los ao longo do tempo, de forma concreta para que este se sentisse satisfeito ao retornar.
The Improvement Project of a company, is a course completion work that integrates the academic environment with the work environment in which the student is inserted after the proportion of an improvement in the benefit of the company where he is working and for his own benefit when using the one known in a specific area in the Business Management course. Thus, in the following project, a brief presentation of the company was made. How it was founded, the number of partners, employees, mission, vision and values, the sectors in which it operates and, subsequently, the improvement project itself, which deals with the aspect of customer loyalty, marketing and after-sales. The project was concerned with presenting the theoretical foundations acquired throughout the course, applying them, whenever possible, within the company so that, when developed, the organization could attract more customers and keep them over time, concrete way to make him feel satisfied when he returns.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12439
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2021_Hans Donner Menezes Lopes_OD1344.pdf
  Restricted Access
1.13 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
Termo de autorizacao - Hans Donner Menezes Lopes.pdf
  Restricted Access
1.16 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.