Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12433
Title: Plano de negócios: pet shop + Pet
Other Titles: Business plan: pet shop + Pet
Authors: TORRES, João Henrique de Lúcio
SERPA, Luciano Fedel
Advisor: ZORZO, Adalberto
Other contributor: SCHLUTER, Mauro Roberto
AMORIM, Daniela Dal Fabbro
type of document: Plano de negócios
Keywords: Empreendedorismo;Planejamento estratégico
Issue Date: 6-Dec-2021
Publisher: 004
Citation: TORRES, João Henrique de Lúcio, SERPA, Luciano Fedel. Plano de negócios: pet shop + Pet, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021
Abstract: O presente Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) em Gestão Empresarial consiste na elaboração e apresentação de um plano de negócios de uma empresa no segmento de pet shop, em que foram levantados dados reais através de pesquisas e que são apresentados ao longo do trabalho, como análise de potencial do mercado, análise de localização, estudo dos concorrentes, fornecedores e público-alvo, análise macro ambiental e coleta de dados através de pesquisa de mercado apresentada através de gráficos. Será demonstrado também a criação do planejamento estratégico da empresa e seus posicionamentos dentro do mercado em que vai atuar, detalhando o plano de marketing, plano operacional e plano financeiro, além de conter toda a parte de análise de viabilidade financeira com os indicadores responsáveis por verificar condições acerca do investimento necessário para a implementação de uma loja de artigos e serviços para animais de estimação na cidade de Americana. Conforme os resultados obtidos, através dos indicadores financeiros e do fluxo de caixa futuro efetuado, se o planejamento realizado for executado com eficácia, o retorno do investimento deverá acontecer dentro do prazo previsto.
This final research work in Business Management consists of the preparation and presentation of a business plan for a company in the pet shop segment, where real data was collected through researchs and presented throughout the work, as market potential analysis, location analysis, study of competitors, suppliers and target audience, macro environmental analysis and data collection through market research presented through graphics. It will also be demonstrated the creation of the company's strategic planning and its positions within the market in which it will operate, detailing the marketing, operating and financial plans, in addition to containing all the financial feasibility analysis part with the indicators responsible for verifying whether it is possible to carry out the necessary investment for the implementation of a pet supply and services store in the city of Americana. According to the results obtained, through the financial indicators and the future cash flow carried out, if the planning realized is carried out effectively, the return on the investment should take place within the foreseen period.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12433
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2S2021_João Henrique de Lúcio Torres_OD1342.pdf
  Restricted Access
2.2 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
TermodeAutorização_João Henrique de Lúcio Torres.pdf
  Restricted Access
251.53 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.