Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12413
Title: Desenvolvimento de um sistema de informação gerencial para a gestão de telecomunicações.
Other Titles: Development of a management information system for telecommunications management.
Authors: GUERRA, Vanessa Cristina
Advisor: MARTINS JÚNIOR, Alberto
Other contributor: SARRO, Carlos Henrique Rodrigues
SAMPAIO, José Fornazier Camargo
type of document: Monografia
Keywords: Sistemas de informação gerencial;Telecomunicações
Issue Date: 11-Nov-2021
Publisher: 004
Citation: GUERRA, Vanessa Cristina. Desenvolvimento de um sistema de informação gerencial para a gestão de telecomunicações, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021
Abstract: Estudo realizado sobre a oportunidade de desenvolvimento de um sistema da informação gerencial para a gestão das despesas de telecomunicações com foco em telefonia móvel. Observado que as organizações para se tornaram mais conectadas, com processos mais integrados e visando permitir profissionais com uma maior mobilidade para desenvolverem as atividades laborais estão ampliando e investindo na aquisição dos serviços de telecomunicações como de telefonia móvel. As empresas não possuem um sistema da informação gerenciado para efetuar a gestão dos contratos de telecomunicações e assim das despesas geradas. O não gerenciamento dos ativos de telecomunicações podem onerar os resultados organizacionais esperados a médio e longo prazo. Um sistema da informação para a gestão de telecomunicações visa apresentar aos administradores informações do inventário de linhas, de profissionais, contratos ativos e inativos, gestão do faturamento e a auditoria dos valores praticado pelos fornecedores versus as condições comerciais negociadas em contrato. Através dos dados imputados no sistema pelos administradores, e pelo processamento dos dados pelos módulos existente, os relatórios devem apresentar informações e dados assertivos aos gestores para tomadas de decisão inerentes a necessidade do negócio.
Study carried out on the opportunity to develop a management information system for managing telecommunications expenses with a focus on mobile telephony. It is observed that organizations have become more connected, with more integrated processes and aiming to allow professionals with greater mobility to develop their work activities, are expanding and investing in the acquisition of telecommunications services such as mobile telephony. Companies do not have a managed information system to manage telecommunications contracts and thus the expenses generated. The non-management of telecommunications assets can encumber the organizational results expected in the medium and long term. An information system for telecommunications management aims to provide administrators with information on the inventory of lines, professionals, active and inactive contracts, billing management and auditing the values practiced by suppliers against the commercial conditions negotiated in the contract. Through the data inputted in the system by the administrators, and through the data processing by the existing modules, the reports must present information and assertive data to the managers for decision-making inherent to the business needs
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12413
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2S2021_Vanessa Cristina Guerra_OD1331.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Termo de Autorização_Vanessa Cristina Guerra.pdf
  Restricted Access
220.08 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.