Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9851
Title: Bi – business intelligence: análises e decisões estratégicas baseadas em análises de dados comerciais e empresariais
Other Titles: Bi – business intelligence: analysis and decisions analysis-based strategies business and business data
Authors: MESQUITA, Nicolas Coca Tucunduva de
Advisor: OLIVA, Rafael Augusto
Other contributor: CARDOSO, Fábio Eder
LUCCAS, Taciana Maria Lemes de
type of document: Artigo científico
Keywords: Tecnologia da informação;Análise de dados
Issue Date: 15-Jun-2022
Publisher: 275
Citation: MESQUITA, Nicolas Coca Tucunduva de Bi – business intelligence: análises e decisões estratégicas baseadas em análises de dados comerciais e empresariais. 2022. Trabalho de conclusão de curso. (Curso superior de tecnologia em Gestão Comercial). Faculdade de Tecnologia de Assis, Prof. Dr. José Luiz Guimarães. Assis, 2022.
Abstract: Tendência no mercado, o termo ‘Business Inteligence’ esta sendo cada vez mais utilizados por organizações de grande porte para acompanhar o grande fluxo de informações em dados e também tem atraido a atenção de organizações de pequeno e médio porte, pois no mercado atual as informações ajudam, e muito, no desenvolvimento de estratégias e planos mercadológicos para consolidar cada vez mais a empresa no mercado. Esse fluxo de informações e dados tem origem de e-commerces, ERPs, CRMs e demais tipos de sistemas que dão suporte a empresa, pois o BI envolve não somente questoes comerciais, mas, sim, todos os setores das organizações, como, financeiro, estoque, ou seja, todas os setores da empresa. Esses dados são extraidos em planilhas de Excel, banco de dados SQL e demais formatos de bancos de dados, porém são necessários ferramentas para organizar, formatar e facilitar a visualização dessas informações de diversas formas. A empresa que possui um gestor em sintonia com o desenvolvimento dessa técnologia dentra da empresa, possui um diferencial competitivo com relação a outras organizações, pois ele consegue mensurar possibilidades e traçar estratégias precisas.
A trend in the market, the term 'Business Intelligence' is being increasingly used by large companies to monitor the large flow of information in data and has also attracted the attention of small and medium-sized companies, because in the current market, information help, and a lot, in the development of marketing strategies and plans to increasingly consolidate the company in the market. This flow of information and data originates from e-commerces, ERPs, CRMs and other types of systems that support the company, as BI involves not only commercial issues, but also all sectors of the companies, such as finance, stock, that is, all sectors of the company. These data are extracted in Excel spreadsheets, SQL databases and other database formats, but tools are needed to organize, format and facilitate the visualization of this information in different ways. A company that has a manager in tune with the development of this technology within the company has a competitive differential in relation to other companies, as he is able to measure possibilities and draw precise strategies.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9851
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bi – business intelligence análises e decisões estratégicas baseadas em análises de dados comerciais.pdf
  Restricted Access
1.12 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.