Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9823
Title: Energia solar no ambiente computacional
Other Titles: Solar energy in the computer environment
Authors: CAMARGO JUNIOR, Cristiano de Souza
SAITO, Daniel Parra
Advisor: VICENTIN, Tiago Aparecido
type of document: Artigo científico
Keywords: Energia solar;Energia elétrica (medidas de segurança);Segurança de equipamentos;Segurança de computadores
Issue Date: Dec-2019
Publisher: 196
Citation: CAMARGO JUNIOR, Cristiano de Souza. Energia solar no ambiente computacional, 2019. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Redes de Computadores) - Faculdade de Tecnologia FATEC Bauru, Bauru, 2019.
Abstract: A estabilidade dos servidores e equipamentos de T.I de uma empresa é muito importante para o funcionamento da mesma, este trabalho tem como objetivo implementar um sistema fotovoltaico para abastecer energia dos equipamentos de T.I, como uma rede de energia segundaria, onde o sistema fotovoltaico trabalhara junto com a rede elétrica da distribuidora, com isso em casos de queda de energia o sistema da empresa não irá parar pois, o sistema fotovoltaico trabalha com um banco de bateria e um nobreak para garantir a funcionalidade dos equipamentos em caso de queda de energia em um dia que não tem muito sol.
The stability of the servers and IT equipment of a company is very important for the operation of the same, this work aims to implement a photovoltaic system to supply energy of IT equipment, such as a secondary power network, where the photovoltaic system worked outside of the electricity grid of the distributor, so in cases of power failure the company system will not stop because the photovoltaic system works with a battery bank and a nobreak to ensure the functionality of the equipment in the event of a power outage in a day which does not have much sun.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9823
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
redesdecomputadores_2019_2_cristianocamargo_energiasolarnoambientecomputacional.pdf
  Restricted Access
427.31 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.