Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9677
Title: | Coaching - desenvolvendo líderes: leader coach |
Authors: | SAMPAIO, Clara Tayla Pessôa SANCHEZ, Daiane SILVA, Viviane |
Advisor: | LIMA, Francisco de Assis Ferreira |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Liderança |
Issue Date: | Jun-2016 |
Publisher: | 172 |
Citation: | SAMPAIO, C. T. P. ; SANCHEZ, D. ; SILVA, V. Coaching - desenvolvendo líderes: o leader coach , 2016. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Contabilidade) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2016. |
Abstract: | Para se manterem cada vez melhores no mundo atual, as organizações precisam de
novos líderes com capacidades e habilidades especificas para lidar consigo mesmo,
com os problemas das organizações e com seus liderados que buscam sempre o
crescimento profissional.
Este trabalho tem a pretensão de apresentar como o processo coaching pode
contribuir no desenvolvimento da liderança.
Assim, mostrando o histórico, conceito a característica e o diferencial do coaching;
traz o histórico da liderança e suas diferentes apresentações, e apresenta o
desenvolvimento do Leader Coaching To keep getting better in today's world, organizations need new leaders with skills and specific skills to handle yourself with the problems of organizations and their followers who always seek professional growth. This study purports to show how the coaching process can contribute to the development of leadership. Thus, showing the history, the concept characteristic and differential coaching; It brings the history of leadership and its different presentations, and presents the development of Leader Coaching. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9677 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
recursoshumanos_2016_1_claratayla_coachingdesenvolvendolideres.pdf Restricted Access | 309.16 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.