Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9677
Title: Coaching - desenvolvendo líderes: leader coach
Authors: SAMPAIO, Clara Tayla Pessôa
SANCHEZ, Daiane
SILVA, Viviane
Advisor: LIMA, Francisco de Assis Ferreira
type of document: Monografia
Keywords: Liderança
Issue Date: Jun-2016
Publisher: 172
Citation: SAMPAIO, C. T. P. ; SANCHEZ, D. ; SILVA, V. Coaching - desenvolvendo líderes: o leader coach , 2016. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Contabilidade) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2016.
Abstract: Para se manterem cada vez melhores no mundo atual, as organizações precisam de novos líderes com capacidades e habilidades especificas para lidar consigo mesmo, com os problemas das organizações e com seus liderados que buscam sempre o crescimento profissional. Este trabalho tem a pretensão de apresentar como o processo coaching pode contribuir no desenvolvimento da liderança. Assim, mostrando o histórico, conceito a característica e o diferencial do coaching; traz o histórico da liderança e suas diferentes apresentações, e apresenta o desenvolvimento do Leader Coaching
To keep getting better in today's world, organizations need new leaders with skills and specific skills to handle yourself with the problems of organizations and their followers who always seek professional growth. This study purports to show how the coaching process can contribute to the development of leadership. Thus, showing the history, the concept characteristic and differential coaching; It brings the history of leadership and its different presentations, and presents the development of Leader Coaching.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9677
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
recursoshumanos_2016_1_claratayla_coachingdesenvolvendolideres.pdf
  Restricted Access
309.16 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.