Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9504
Title: | Implantação de estratégia de gestão de marketing na empresa distribuidora de carnes ALL STAR. |
Authors: | ALVES, Ailton dos Santos GERONIMO, Debora Fornitani Vital SILVA, Maria Laura Toledo FREITAS, Thaiane Aparecida da Silva NOGUEIRA, Vitória Caroline Rocha |
Advisor: | SANTOS, Márcia Regina dos ALMEIDA, Fabrícia Maria Alberti de |
Other contributor: | SANTOS, Márcia Regina dos |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Economia;Estabelecimento comercial;Carnes e derivados |
Issue Date: | 28-Jun-2022 |
Publisher: | 026 |
Abstract: | O Trabalho de Conclusão de Curso tem como principal objetivo colaborar com o
desenvolvimento de uma solução para o problema mercadológico identificado na
empresa Distribuidora de Carnes ALLSTAR, atuante no ramo comercial e localizada
no município de Aparecida do Norte, interior do estado de São Paulo. Esse trabalho,
portanto, focaliza na resolução da problemática encontrada pelo grupo na área do
Marketing da empresa, não permitindo que a mesma desenvolva plenamente as
suas capacidades em seu ramo de atuação: açougue, padaria e mini-mercado. Isso
devido à não definição de negócio, à não identidade visual e à não definição de
público-alvo. Para esse fim, o primeiro capítulo do trabalho aborda a história da
Administração em âmbito mundial e no território brasileiro. Isso para analisar as
interferências de cada época e de cada pensador e estudioso na formação das
diretrizes da Ciência Administrativa que se conhece hoje. Já no segundo capítulo é
apresentada a descrição do município e da empresa, objetivando a descrição do
mercado da região, sua economia e a descrição da empresa, seu início, sua
proposta mercadológica e as dificuldades que vem enfrentando até a realização
deste trabalho. São apresentados os problemas que o grupo identificou na
instituição – após análises de campo e pesquisa realizadas – de forma detalhada a
fim de, no capítulo seguinte, serem apresentadas as propostas de solução, com
seus devidos protótipos, tabelas de custo e imagens ilustrativas. E essas propostas
baseiam-se na criação de novos logotipos, uma nova fachada para a loja e
promoções especiais com desconto para clientes que ajudarem na divulgação da
empresa, tudo a fim de contribuir para uma melhor divulgação dos serviços
prestados. Conclui-se que esse Trabalho de Conclusão de Curso pode auxiliar a
empresa a solucionar seus problemas no setor do Marketing, a fim de manter-se
sempre saudável no mercado consumidor e colocar-se à altura dos concorrentes do
ramo na região. The main objective of the Course Completion Work is to collaborate with the development of a solution to the market problem identified in the company Distribuidora de Carnes ALLSTAR, active in the commercial branch and located in the city of Aparecida do Norte, in the state of São Paulo. This work, therefore, focuses on solving the problem encountered by the group in the marketing area of the company, not allowing it to fully develop its capabilities in its field of operation: butcher, bakery and mini-market. This is due to non-business definition, non-visual identity, and non-targeting. For this purpose, the first chapter of this work addresses the history of administration worldwide and in The Brazilian territory. This is to analyze the interferences of each time and of each thinker and scholar in the formation of the guidelines of Administrative Science that is known today. In the second chapter, the description of the city and the company is presented, aiming at the description of the market of the region, its economy and the description of the company, its beginning, its market proposal, and the difficulties it has been facing until this work was performed. The problems that the group identified in the institution are presented – after field analysis and research carried out – to present the solution proposals in the following chapter, with their appropriate prototypes, cost tables and illustrative images. And these proposals are based on the creation of new logos, a new façade for the store and special discounted promotions for customers who help in the dissemination of the company, all in order to contribute to a better dissemination of the services provided. It is concluded that this Course Completion Work can help the company solve its problems in the Marketing sector, in order to always remain healthy in the consumer market and rise up to the competitors in the sector in the region. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/9504 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ailton - Implantação Estrat. de Marketing.pdf | 1.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.