Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8904
Title: Produto tipo hambúrguer de lentilha
Authors: OLIVEIRA, Isabel Araujo de
RIBEIRO, Maria Gabriely Felix
SANTOS, Maylon Henrique dos
ASSIS, Sabrinna Farias Martins de
PINTO, Sara Rodrigues
GUEDES, Stela Medina
Advisor: RODRIGUES, Maira Claudia Silva de Oliveira
type of document: Artigo científico
Keywords: Hambúrguer;Lentilha
Issue Date: 7-Dec-2021
Publisher: 172
Citation: OLIVEIRA, I. A. de et al. Produto tipo hambúrguer de lentilha , 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Alimentos) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2021.
Abstract: O veganismo é um hábito alimentar que está se tornando cada vez mais comum, devido a conscientização ambiental, preocupação com os animais e pela busca de uma qualidade de vida melhor. Alimentos industrializados destinados ao público vegano e vegetariano são limitados e, muitas vezes, apresentam custo elevado e baixo valor nutricional. O objetivo desse trabalho foi desenvolver um produto tipo hambúrguer de lentilha focado para um público vegano, visando expandir as opções de compras no mercado alimentício. A elaboração dos hambúrgueres propostos foi viável, obtendo-se produtos com boa aceitação sensorial e valor nutricional considerável. Nosso maior objetivo inicialmente foi alcançar o público vegano, mas com base nas análises, percebemos que alcançamos pessoas que não são veganas, mas que comprariam o produto.
Veganism is an eating habit that is becoming increasingly more common, due to environmental awareness, concern for animals and the search for a better quality of life. Processed foods intended for vegan and vegetarian audiences are limited and often have high cost and low nutritional value. The objective of this work was develop a lentil hamburger-type product focused on an audience vegan, aiming to expand shopping options in the food market. THE elaboration of the proposed hamburgers was feasible, obtaining products with good sensory acceptance and considerable nutritional value. Our biggest goal initially was to reach the vegan audience, but based on the analyses, we realize that we reach people who are not vegan, but who would buy the product.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8904
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
alimentos_2021_2_isabelaraujo_produtotipohamburguerdelentilha.pdf
  Restricted Access
269.2 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.