Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8770
Title: Implementação do 5 S no almoxarifado
Other Titles: Implementation of 5 S in the warehouse
Authors: PRESTES, Celso Ribeiro
SABINO, Jennifer dos Santos Amaro
PERES, Matheus Oliveira
CARVALHO, Miguel Augusto Barbosa de
CASTILHO, Pedro Henrique
Advisor: BATISTA, Vagner Ribeiro
FIORAVANTE, Igor Alexandre
type of document: Monografia
Keywords: Administração da qualidade;Produtividade industrial
Issue Date: 2021
Publisher: 077
Citation: PRESTES, Celso Ribeiro, SABINO, Jennifer dos Santos Amaro, PERES, Matheus Oliveira, CARVALHO, Miguel Augusto Barbosa de, CASTILHO, Pedro Henrique,. Implementação do 5 S no almoxarifado,2021.Trabalho de conclusão de curso(Curso de Mecânica)-ETEC Prof.º José Sant'Ana de Castro de Cruzeiro, Cruzeiro,2021.
Abstract: O presente trabalho tem como objetivo realizar oaumento de qualidade do serviço, aumento da produtividade, fornecebases necessárias para implementar outros programas de qualidade, facilitar a detecção de erros como a ausência de objetos e outros problemas que precisam de atenção,buscandoa prevenção de acidentes e a melhoria no ambiente de trabalho assim como a qualidade de vida. Considerando que a sociedade de hoje está se tornando cada vez mais competitivae passarapidamente pela fase de transformação, forçandode forma impressionante a empresa a realizar uma análise mais aprofundada sobre postura, no sentido de competir de forma mais eficaz com os concorrentes.Énecessário planejar e implementar um plano de melhoria contínua, sendoesse ométodo 5s, que é muito utilizado por grandes empresas e também reconhecido mundialmente comouma soluçãoque propõe organizar espaços para que o trabalho possa ser executado de forma eficiente eficaz e segura. O programa surgiu noJapão na década de 50, após o período da Segunda Guerra Mundial. A ideia, como outras metodologias e ferramentas criadas e adotadas por lá, era a de ajudar empresas do país a se recuperar financeiramente e operacionalmente.O criador, contudo, tem atribuição controversa. Existem referências que mencionam o desenvolvimento da técnica porHiroyukiHirano, entretanto a maioria dos estudos dão créditos paraKaoru Ishikawae suas idealizações do conceito.
This work aims to increase the quality of service, increase productivity, provide the necessary bases to implement other quality programs, facilitate the detection of errors such as the absence of objects and other problems that need attention, we also intend to prevent accidents and an improvement in the work environment as well as the quality of life. Considering that today's society is becoming increasingly competitive and is rapidly going through the transformation phase, impressively forcing the company to carry out a more in-depth analysis of posture,in order to compete more effectively with competitors. It is necessarytoplan and implement a continuous improvement plan, this being the 5s method, which is widely used by large companies and also recognized worldwide as a solution that proposes organizing spaces so that work can be performed efficiently, effectively and safely. The program emerged in Japan in the 1950s, after the Second World War period. The idea, like other methodologies and tools created and adopted there, was to help companies in thecountry to recover financially and operationally.The creator, however, has a controversial attribution. There are references that mention the development of the technique by HiroyukiHirano, however most studies give credit to Kaoru Ishikawa and her idealizations of the concept
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8770
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC_5S.pdf
  Restricted Access
614.73 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.