Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8704
Title: Gestão de estoques acabados em uma EPP no interior do Sudeste do Brasil
Other Titles: Management of finished inventories in an EPP in the interior of Southeast Brazil
Authors: OLIVEIRA, Gabriel Fernando de
TRINDADE, Júlio César de Melo
SANTOS, Melissa Maria dos
Advisor: ESPÍNDOLA, Aloísio dos Santos
Other contributor: ESPÍNDOLA, Aloísio dos Santos
GIUSTI, Roberto
ANDRADE, Winston Aparecido
type of document: Artigo científico
Keywords: Gestão de estoques;Empresas
Issue Date: 9-Dec-2021
Publisher: 183
Citation: OLIVEIRA, Gabriel Fernando de; TRINDADE, Júlio César de Melo; SANTOS, Melissa Maria de. Gestão de estoques acabados em uma EPP no interior do Sudeste do Brasil. 2021. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Logística) - Faculdade de Tecnologia Jornalista Omair Fagundes de Oliveira, Bragança Paulista, 2021.
Abstract: Neste estudo foram analisados os principais gargalos encontrados em uma EPP, localizada no interior do sudeste do Brasil, que atua no ramo de moagem de quartzo, em relação aos estoques de produtos acabados e possíveis soluções, como a Curva de Pareto, por meio de uma pesquisa-ação, junto a uma entrevista com o gerente de produção, além de um levantamento de dados, com caráter de análise de dados qualitativos e quantitativos, buscando relacionar fatores de produtividade, demanda e impacto dos níveis de estoque.
In this work, it was analyzed the main problems found in a small-sizes enterprise, located in the countryside of Southeastern Brazil, which operates in the quartz grinding business, related to finished goods stocks and possible solutions, such as the Pareto Chart, by means of an action-research, along with an interview with the production manager, in addition to a data survey, through a research of qualitative and quantitative analysis data, searching relate productivity factors, demand and stocks levels impact.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8704
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.