Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8523
Title: Greenhouse
Authors: OLIVEIRA, Felipe Camargo de
SILVA, Gabriel Araújo
SILVA, Larissa Nóbrega
SILVA, Leandro de Melo da
VIEIRA, Marcos Vinicius da Silva
ANTUNES, Natália Brito
Advisor: OLIVEIRA, Antonio Cesar Lemos de
PEREIRA, Tales Domiciano
type of document: Monografia
Keywords: Tecnologia;Agricultura
Issue Date: Dec-2016
Publisher: 172
Citation: OLIVEIRA, Felipe Camargo de, SILVA, Gabriel Araújo, SILVA, Larissa Nóbrega, SILVA, Leandro de Melo da, VIEIRA, Marcos Vinicius da Silva, ANTUNES, Natália Brito. Greenhouse, 2016. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2016.
Abstract: Diversos fatores podem afetar o crescimento e o desenvolvimento das plantas, visando nisso, a equipe The Solution criou o projetoGreenHouse, no qual tem como objetivo principal provar que é possível unir a tecnologia com a agricultura. Através de estudos, foi comprovado que não hámuitos mecanismos existentes para auxiliar o usuário na forma de plantio com estufa automatizada a base de Led’s. Seu objetivo étransmitir a ideia de um crescimento acelerado e saudável, através de equipamentos utilizados ao longo do processo
Several factors can affect the growth and development of plants, aiming at this, The Solution team created the GreenHouse project, in which main objective is to prove that it is possible to unite technology with agriculture. Through studies, it has been proven that there are not many mechanisms available to assist the user in the form of automated greenhouse planting at LED base. Its objective is to convey the idea of an accelerated growth and healthy, through equipment used throughout the process.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8523
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informatica_2016_2_felipecamargo_greenhouse.pdf
  Restricted Access
3.32 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.