Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8197
Title: Smart budget
Authors: FARIA, Lucas Basso
NOTOROBERTO NETO, Haarlem
Advisor: EVANGELISTA, Luiz Eduardo Souza
Other contributor: SANTOS, Luis Felipe Feres
type of document: Monografia
Keywords: Administração de compras;Planejamento estratégico;Tomada de decisão;Processos de fabricação (automação)
Issue Date: 2021
Publisher: 251
Citation: FARIA, Lucas Basso ; NOTOROBERTO NETO, Haarlem. Smart budget, 2021. Trabalho de conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) - Fatec Taubaté, Taubaté, 2021.
Abstract: No atual cenário mercadológico de constantes mudanças e adequações de legislação da indústria, cada vez mais é possível observar a importância de estar sempre na busca pela melhoria e otimização de seus processos fabris e operacionais. O setor de compras tem um papel fundamental dentro desta situação, pois se pode observar a importância da realização de um bom planejamento estratégico das compras, que vise melhor aplicação do desembolso a ser realizado, atendendo na melhor condição comercial possível e no prazo estipulado, as necessidades e objetivos da organização. Para que isto este trabalho propõe automatizar partes do processo do setor de compras, baseados numa empresa, aqui denominada como Empresa X, através de uma plataforma web na qual compradores poderão lançar as concorrências, fornecedores receberão convites para participar e lançarão seus preços através desta plataforma, com isto a tomada de decisão será facilitada, além de disponibilizar alguns relatórios gerencias, sendo possível analisar nas compras realizadas a representatividade de cada item em foco, sua representatividade financeira e volume de compra.
In the current market scenario of constant changes and adjustments to industry legislation, it is increasingly possible to observe the importance of always seeking to improve and optimize its manufacturing and operational processes. The purchasing sector has a fundamental role in this situation, as it can be seen the importance of carrying out a good strategic planning of purchases, aimed at better application of the disbursement to be made, serving in the best possible commercial condition and within the stipulated period, the needs and goals of the organization. For this purpose, this work proposes to automate parts of the purchasing sector process, based on a company, here called Company X, through a web platform in which buyers can launch bids, suppliers will receive invitations to participate and will launch their prices through this platform , with this decision-making will be facilitated, in addition to providing some management reports, making it possible to analyze the representativeness of each item in focus in the purchases made, its financial representativeness and purchase volume
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8197
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analisedesenvolvimentodesistemas_2021_2_LucasBassoFaria_SMARTBUDGET_TG.pdf
  Restricted Access
871.48 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.