Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7513
Title: Plano de negócios: buffet de churrasco em domicílio
Other Titles: Business plan: barbecue buffet at home
Authors: CHRYSOSTOMO, Andressa Jaqueline da Silva
FIGUEIREDO, Graziela Soares de
BONNA, Vitoria Maia
Advisor: ALVES, Paulo Roberto
Other contributor: ALVES, Paulo Roberto
OLIVEIRA, Marcos Antonio Maia Lavio de
DIAS, Reinaldo Nascimento
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Gestão de negócios;Empresas;Alimentos
Issue Date: 1-Dec-2021
Publisher: 183
Citation: CHRYSOSTOMO, Andressa Jaqueline da Silva; FIGUEIREDO, Graziela Soares de; BONNA, Vitoria Maia. Plano de negócios: buffet de churrasco em domicilio. 2021. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Financeira) - Faculdade de Tecnologia Jornalista Omair Fagundes de Oliveira, Bragança Paulista, 2021.
Abstract: O presente trabalho elabora um plano de negócios de um buffet de eventos especializado em churrasco em domicílio no município de Bragança Paulista/SP. A motivação deste empreendimento surgiu através de um desejo pessoal de independência financeira. Para tal, foram delimitados os objetivos específicos, como a descrição da empresa e suas características, análise do mercado consumidor, fornecedores e concorrentes, assim como a elaboração de um plano de marketing e também um plano financeiro para o empreendimento.
This work prepares a business plan for a buffet of events specializing in home barbecue in the city of Bragança Paulista / SP. An entrepreneurial motivation came about through a personal desire for financial independence. For this purpose, specific objectives were defined, such as the description of the company and its characteristics, analysis of the consumer market, suppliers and competitors, as well as the elaboration of a marketing plan and also a financial plan for the enterprise.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7513
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.