Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7414
Title: | Daily Control: sistema web para controle de atividades acadêmica |
Other Titles: | Daily Control: web system to control academic activities |
Authors: | MENDONÇA, Vinicius Alencar de Oliveira |
Advisor: | PAIVA, Cláudio Eduardo |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Publicações acadêmicas;Gestão da informação;Planejamento da produção;Web sites |
Issue Date: | Nov-2020 |
Publisher: | 109 |
Citation: | MENDONÇA, Vinicius Alencar de Oliveira. Daily Control: sistema web para controle de atividades acadêmica. 2020. Trabalho de Graduação (Curso Superior Tecnologia em Análise de Desenvolvimento de Sistemas). Faculdade de tecnologia " Dr. Thomaz novelinho”, Franca, 2020. |
Abstract: | Em busca de se tornarem profissionais mais bem preparados para o mercado de
trabalho, muitas pessoas buscam por cursos preparatórios e de capacitação. Assim,
um planejamento e uma ferramenta para automatizar o controle diário dos docentes e
dos coordenadores de cursos voltados para estas atividades é imprescindível para
atender a alta demanda. O objetivo deste trabalho é apresentar um software intuitivo,
capaz de auxiliar na administração de docentes e discentes, com alto enfoque na
facilidade de uso dos usuários, além da otimização de cursos como os de Informática
e de outras áreas acadêmicas. O sistema possui dois diferentes bancos de dados, um
para armazenamento de informações obtidas a partir do cadastramento realizado nos
formulários e outro para análises estatísticas, respectivamente PostgresSQL e
MongoDB. Para os serviços internos, o sistema utiliza a linguagem de programação
JavaScript com NodeJS, e para a parcela visual, o framework VueJs com Bootstrap.
Como resultado, chegou-se a um trabalho que é capaz de realizar os procedimentos
solicitados pelos usuários. Diversas funcionalidades foram implementadas no
software, como aquelas necessárias para a realização de cadastros de pessoas e
turmas, registro de aulas e faltas, integração com outras ferramentas disponíveis
gratuitamente no mercado, além de emissão de relatórios e certificados integrados ao
Google Drive. O software produzido pode ser aplicado em diversas instituições de
ensino que necessitem de um controle otimizado para suas atividades Recently, several people have been looking for professional courses in order to prepare themselves to get into the job market. Thus, in the expectation of solving administrative issues, once demands for these courses have increased considerably, this project aims to optimize administrative tasks. As a result, strategic planning has become an essential factor when it comes to managing an educational system. Therefore, the purpose of this project is to present a software capable of managing administrative tasks that are related to students, teachers and school coordinators. Its interface is characterized by its simple development, designed to assure a satisfactory experience for its users. The system has two different databases. They are responsible for storing information registered in forms and indexes pointed out in statistics. They are PostgresSQL and MongoDB, respectively. The internal services of the system use the JavaScript programming language with NodeJS. Its visual aspect was programmed with the VueJs and Bootstrap framework. As a final result, this project is capable of accomplishing its purposes. Several functionalities have been applied in order to register all the students who are enrolled, the classes which have been given and also to record pupils' absences. The software has tools which are widely used in the jobmarket. In addition, it is possible to issue reports and certificates that can be applied in institutions that need an optimized administrative management. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7414 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MENDONÇA - Daily control sistema.pdf Restricted Access | 1.99 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.