Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6712
Title: | Caça objetos: reconhecimento de imagem como um jogo |
Other Titles: | Object hunting: image recognition as a game |
Authors: | CLEMENTE, Bianca Cristina PEREIRA, Fabio Augusto PEREIRA, Fernanda Caroline PEDRO, João Tenuta RIOS, Michael Lima |
Advisor: | TORRES, Marcelo Teixeira |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Jogos eletrônicos;Inteligência artificial |
Issue Date: | Jun-2021 |
Publisher: | 029 |
Citation: | CLEMENTE, Bianca Cristina; PEREIRA, Fabio Augusto; PEREIRA, Fernanda Caroline; PEDRO, João Tenuta; RIOS, Michael Lima. Caça objetos: reconhecimento de imagem como um jogo. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática) - Etec Profa. Anna de Oliveira Ferraz, Araraquara, 2021. |
Abstract: | O Trabalho de Conclusão de Curso trata-se de um programa destinado a diversão de quem o utilizará, é um jogo que consiste na adivinhação de objetos por meio de uma webcam, onde o mesmo solicita um objeto e a pessoa que está jogando terá que correr contra o tempo para mostrar o objeto em frente a câmera para ganhar pontos se o programa o reconhecer, ou perder caso não consiga. O processo de criação deste jogo foi feito através da linguagem de programação JavaScript em conjunto com a parte visual, o HTML; o jogo é baseado em inteligência artificial, reconhecimento de imagem, e o principal, o ML5 que é um software de aprendizado de máquina, com o intuito de tornar esse aprendizado acessível às pessoas criativas (programadores e alunos), a biblioteca do ML5 fornece acesso à algoritmos e modelos de aprendizado de máquinas no navegador com base no TensorFlow.js (TensorFlow.js é uma biblioteca para aprendizado de máquina no JavaScript). The Course Conclusion Work is a program intended for the enjoyment of those who will use it. It is a game that consists of guessing objects through a webcam, where it requests an object and the person, who is playing, will have to run against time to show the object in front of the camera to earn points if the program recognizes it, or lose if it doesn't. The creation process of this game was done through the JavaScript programming language together with the visual part, HTML. The game is based on artificial intelligence, image recognition and the main one, the ML5, which is a machine learning software, in order to make this learning accessible to creative people (programmers and students). The ML5 library provides access to browser- based machine learning algorithms and models based on TensorFlow.js. (TensorFlow.js is a library for machine learning in JavaScript). |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6712 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informatica_2021_1_biancaclemente_cacaobjetos.pdf Restricted Access | 804.84 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.