Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6255
Title: Implantação de um almoxarifado e gestão de estoque em uma indústria de borracha
Other Titles: Implementation of a warehouse and stock management in a rubber industry
Authors: BATISTA, Janilton Oliveira
Advisor: CARLONI, Alessandro Ramos
type of document: Monografia
Keywords: Controle de estoques;Borracha;Controle da produção
Issue Date: 21-Jul-2014
Publisher: 109
Citation: BATISTA, Janilton Oliveira. Implantação de um almoxarifado e gestão de estoque em uma indústria de borracha, 2014. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Gestão da Produção Industrial) - Faculdade de Tecnologia " Dr. Thomaz Novelino”, Franca, 2014.
Abstract: Esse trabalho de conclusão de curso, destaca a importância da gestão de estoques. Trata-se de estudo de caso realizado em uma indústria situada em Franca-SP de pequeno porte da área borracha. O objetivo foi a implantação de um almoxarifado e gestão de estoque em uma indústria de borracha que possibilitasse fornecer a real situação dos matérias estocados para o gerente de produção. Foi adotada uma proposta de otimização de espaço para atender a necessidade da indústria. Com os resultados pode se destacar a redução de espaço e tempo para descarga e movimentação de materiais para o processo.
This conclusion of course work, highlights the importance of inventory management. This is a case study done in a factory located in Franca-SP small area of rubber. The goal was to implement a warehouse and inventory management in an industry that would allow rubber to provide the real situation of stored materials to the production manager. We adopted a proposal for optimization of space to meet the needs of industry. With the results can be noted the reduction of space and time for unloading and handling of materials for the process.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6255
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TG VERSÃO Final A 3a.pdf
  Restricted Access
2.33 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.