Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5835
Title: | Visualizador de pique |
Authors: | ZAMBOLI, Alex Sandro da Conceição |
Advisor: | GROSS, Rafael |
Other contributor: | SCHUSTER, Carlos Eduardo SACILOTTI, Adaní Cusin |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Tecnologia da informação;Empresas |
Issue Date: | 28-Jun-2019 |
Publisher: | 114 |
Citation: | ZAMBOLI, Alex Sandro da Conceição. Visualizador de pique. 2019. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão da Tecnologia da Informação)- Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2019. |
Abstract: | Atualmente a demanda de processos em organizações e empresas é elevado, por
esta razão muitos dos relatórios gerados são de difícil compreensão. Verificando um
desses processos em um ambiente de trabalho, foi identificado um processo que
apresentava alguns desses sintomas. Foi realizado um estudo para aperfeiçoar a
saída deses dados, criando uma ferramenta nomeada “Visualizador de Pique”,
suprindo as necessidades e gerando uma visualização mais fácil e rápida do negócio. Currently the demand for processes in organizations and companies is high, for this reason many of the reports generated are difficult to understand. By verifying one of these processes in a work environment, a process was identified that had these symptoms. A study was conducted to improve the output of these data, creating a tool called "Pike Viewer", supplying the needs and generating an easier and faster visualization of the business. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5835 |
Appears in Collections: | Trabalhos de conclusão de curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnologiaemgestaodatecnologiadainformacao_2019_1_ alexsandrodaconceiçãozamboli_ visualizadordepique.pdf Restricted Access | 653.24 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.