Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5437
Title: Eventos digitais como meio de comunicação estratégica no contexto da pandemia de COVID-19 e da Lei Geral de Proteção de Dados
Other Titles: Digital events as a means of strategic communication media in the COVID-19 pandemic and Brazilian general data protection law context
Authors: VANZAN, Marcela Giovana Lopes
Advisor: MALTONI, Márcia Aparecida
Other contributor: MALTONI, Márcia Aparecida
type of document: Monografia
Keywords: Eventos;Comunicação
Issue Date: 24-Jun-2021
Publisher: 114
Citation: VANZAN, Marcela Giovanna Lopes. Eventos digitais como meio de comunicação estratégica no contexto da pandemia de COVID-19 e da Lei Geral de Proteção de Dados.2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Eventos)- Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2021.
Abstract: Os eventos sempre estiveram sob o espectro do Turismo, por sua característica de atrair público e com isso gerar receitas locais. Entretanto, com a ascensão da Sociedade da Informação e do Conhecimento, aliados à novas tecnologias digitais, os eventos também podem ser ferramentas de Comunicação Estratégica muito importantes ao fortalecer as relações entre as partes interessadas e ao promover experiências mais impactantes. A partir de uma revisão bibliográfica buscou-se demonstrar as características dos eventos digitais e como essa área de atuação deve ser abordada com mais relevância nos cursos de Eventos, em especial num contexto de acelerada digitalização, ocasionada pela pandemia de Covid-19; e de ampla regulação das informações cedidas em ambiente virtual, a exemplo da Lei Geral de Proteção de Dados. Por fim, levanta-se informação relevante acerca das tecnologias disponíveis e de aspectos específicos da realização de um evento digital, a fim de sugerir possibilidades e riscos desta atividade, para que sejam melhor estudados posteriormente.
Events have always been under the tourism spectrum, due to their characteristic of attracting audiences and thereby generating local revenues. However, with the rise of the Information and Knowledge Society, combined with new digital technologies, events can also be very important Strategic Communication tools in strengthening the relationships between the stakeholders and in promoting more impacting experiences. From a bibliographic review, it was sought to demonstrate the possibilities that arise through the realization of digital events, especially for Relationship and Experiential Marketing, and how this area should be addressed with greater relevance in the Events courses, especially in a context of accelerated digitalization caused by the Covid-19 pandemic; and extensive regulation of information provided in a virtual environment, such as the Brazilian General Data Protection Law. Finally, relevant information about the available technologies and specific aspects of the realization of a digital event are raised, to suggest possibilities and risks of this activity, as a suggestion to be objects of upcoming studies.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/5437
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.